Jump to content

Recommended Posts

Elden geldiğince yıllardır temizlik görmemiş Golf7 TSI motorun temizliğini ve temizlik sonrası korumasını yaptım. Belki yapmak isteyen varsa fikir olması açısından bu işlemleri elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. 

 

Kullandığım malzemeler

- Koch Green Star(Koch GS) 1:10

- Ön Yıkama Köpüğü 1:2

- 3D Orange Degreaser 1:3

- Stargil 1.5 fırça

- 5li Bim bezi

- Dolphin nitril eldiven (kalın modeli)

-Bir miktar su (fırça ve bezi yıkamak gerekirse) 

- Ve tabiki korumak için Koch Motorplast

IMG_20200326_154731.thumb.jpg.35993fd6e4ae3a5c8cf3aa6cbf950c4a.jpg

 

Öncelikle motorun temizlik  durumu gerçekten çok çok kötü. 5 sene boyunca belki de ilk kez bu şekilde detaylı bir işlem yapılıyor. Önceki sahibi topraklı yollarda kullanmış, biz de bahçeye gidip geliyoruz sık sık. Haliyle toza toprağa maruz kalıyor. Geçen yaz yine temizlemeye çalışmıştım. Üst kısımlarda göze ilk görünen plastikler temizlenmişti. Fakat kenarda köşede kalıplaşan kirler elimdeki yetersiz kimyasal nedeniyle çıkmamıştı :(

 

Öncelikle motorun durumu aşağıdaki gibi, fazla detaya gerek görmedim zira üst kısmının hali kıyı köşe detayların durumunu da ortaya koyuyor :(

IMG_20200326_154738.thumb.jpg.37aa773372c12f0bace34e7de56abca2.jpg

Öncelikle yoğun kirler gitsin diye orange degreaser sıktım her yere. Bir miktar yumuşadı ama kirler çok çok fazla olunca istediğimi karşılamadı :(

IMG_20200326_155147.thumb.jpg.59cbd3628adc34be9d8af780ee5ee482.jpg

 

Fırçaladığımda kirler çıkıyordu fakat yine de yüzeyde kalıyordu. Alttaki fotodaki gibi kirler ne kadar kimyasal görse de kalıplaştığı için kurur kurumaz bu hali alıyordu.

IMG_20200326_160859.thumb.jpg.52399d722b9874cf5d7b52cb2eab296a.jpg

 

Fırça ile olmayacak diyerek yüzeyi sechoya koyduğum ön yıkama köpüğü ile komple gezdirdim yine. Daha sonra beze de Koch GS sıkarak nemlendirdim. Geniş alanlarda başarılı oldu bu yöntem. Kuruyunca sileceğim yere Koch GS sıktım, beze de bir iki fıs sıkıp sildim. Bu şekilde yapınca en başarılı sonuca ulaştım ve haliyle Koch GS ile devam ettim temizliğe. Kıyı köşe yerlerde bez girmedi, girse de yüzeydeki kalıplaşan kiri sökemedi. Fırçayı ıslatıp kullandım oralarda, sökemediği yerde fırçanın sapına bezi dolayıp öyle itekledim dar alanlara.

Akü tarafının ilk halini çekmişim fakat son hali yakından çekmemişim. Uzaktan fotosu var

(sağ taraftan başladım temizliğe, sola doğru ilerliyorum. Temizlik sürüyor :))

 IMG_20200326_161817.thumb.jpg.5c77ac68443d1e1eff900c8a95203f69.jpg

 

IMG_20200326_170504.thumb.jpg.397a692a07285aa8d44624bafa03469d.jpgIMG_20200326_170453.thumb.jpg.37df16c5e19177cd6687f2c4aa506475.jpg

 

Tabi acemilik olur da hata olmaz mı :) Motor içi kiri görüp girişince önce kaputu temizlemek aklımdan çıkmış. Öncelikle kaput üstünü temizleyip sonra motor içini temizlemenizi tavsiye ederim :)

IMG_20200326_181724.thumb.jpg.3de2891b23383acb11486426edd57f23.jpg

Kaputta da bir hayli kir birikmişti. Yine Koch GS, fırça ve bez üçlüsü ile devam ettim. Gayet iyi iş çıkardı orada da

IMG_20200326_182842.thumb.jpg.602ddf8d1bc1a32b4c49488fb7146b69.jpg

 

Motorun iç kısmının da motorplast öncesi bitmiş hali şu şekilde

  IMG_20200326_182848.thumb.jpg.46683d8b7eb7e836c4be692cba9c20b5.jpgIMG_20200326_182854.thumb.jpg.286accce1a6bb134e0b7581ce07b99be.jpgIMG_20200326_182900.thumb.jpg.f937df088bc38fb7fca65a451b423fee.jpg

 

Temizlik bitince motorplast vakti geldi artık. Malum bu kadar kirlenince, bir sonraki kirlenmesi mümkün olduğu kadar geciksin ve ürün değmedik yer kalmasın diye Koch Motorplast'ı bol uygulamaya çalıştım. Bu da ürünün üst üste binmesine ve bazı yerlerde beyaz beyaz kalmasına neden oldu. Fakat bu sorun teşkil etmiyor, zaten ürün yüzeyde yaklaşık 12 saat kadar bekledikten sonra silinecek. 

 

Motorplast uygulaması

  IMG_20200326_184620.thumb.jpg.6a832b74545cb9c1de575f0ec153ef5f.jpgIMG_20200326_184614.thumb.jpg.35848c822c4d939ee0744c4265965165.jpgIMG_20200326_184609.thumb.jpg.8f25d89f6c115490b81caf26bd98efe7.jpg

 

Yarın kürleşme sonrası silince yine foto atacağım. Bu işlem 3 saat civarı sürdü. Kimyasal olarak Koch GS çok rahatlattı beni ama belki de öncesinde sıktıklarımın da yumuşatmış olma ihtimali var :) %80 oranında ulaşabildim motorun görünen kısımlarına. Arada el girmeyen yerlere fırçanın da dönmediği yerlere ne yazıkki müdahale edemedim. Farın arka kısımları falan baya zorladı ama büyük çoğunluğu çıktı kalıplaşan kirlerin. Fırçayı sürdükçe bez ile temizlemek çok etkiliyor performansı ve fırçanın yetersiz kaldığı yerde bez ile ovalayarak çıkarmak ancak söküyor kirleri.

5 yıllık temizlik olduğu için yorucu ve zor geçti ama motorunuz bu kadar fazla kirlenmediyse tek bir temizleyici ürün +fırça+bez yetecektir. Tabi yaptığınız temizlik kalıcı olsun isterseniz bir de Koch motorplast fısfıslamak gerekecek. 

Ek bir tavsiye olarak da bu işlem gibi kimyasal ürün kullanarak bir işlem yapacaksanız mutlaka ama mutlaka eldiven kullanın. Zira yukarıda koyduğum ürünler ve yoğunlukları gerçekten aşırı fazla. Motor aşırı kirli olduğu için kullandım. Ama bu oranları motor dışında özellikle araç içinde asla kullanmayın, mutlaka çok daha seyrek kullanın. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

8 saat önce, mustafacagri yazdı:

Elden geldiğince yıllardır temizlik görmemiş Golf7 TSI motorun temizliğini ve temizlik sonrası korumasını yaptım. Belki yapmak isteyen varsa fikir olması açısından bu işlemleri elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. 

 

Kullandığım malzemeler

- Koch Green Star(Koch GS) 1:10

- Ön Yıkama Köpüğü 1:2

- 3D Orange Degreaser 1:3

- Stargil 1.5 fırça

- 5li Bim bezi

- Dolphin nitril eldiven (kalın modeli)

-Bir miktar su (fırça ve bezi yıkamak gerekirse) 

- Ve tabiki korumak için Koch Motorplast

IMG_20200326_154731.thumb.jpg.35993fd6e4ae3a5c8cf3aa6cbf950c4a.jpg

 

Öncelikle motorun temizlik  durumu gerçekten çok çok kötü. 5 sene boyunca belki de ilk kez bu şekilde detaylı bir işlem yapılıyor. Önceki sahibi topraklı yollarda kullanmış, biz de bahçeye gidip geliyoruz sık sık. Haliyle toza toprağa maruz kalıyor. Geçen yaz yine temizlemeye çalışmıştım. Üst kısımlarda göze ilk görünen plastikler temizlenmişti. Fakat kenarda köşede kalıplaşan kirler elimdeki yetersiz kimyasal nedeniyle çıkmamıştı :(

 

Öncelikle motorun durumu aşağıdaki gibi, fazla detaya gerek görmedim zira üst kısmının hali kıyı köşe detayların durumunu da ortaya koyuyor :(

IMG_20200326_154738.thumb.jpg.37aa773372c12f0bace34e7de56abca2.jpg

Öncelikle yoğun kirler gitsin diye orange degreaser sıktım her yere. Bir miktar yumuşadı ama kirler çok çok fazla olunca istediğimi karşılamadı :(

IMG_20200326_155147.thumb.jpg.59cbd3628adc34be9d8af780ee5ee482.jpg

 

Fırçaladığımda kirler çıkıyordu fakat yine de yüzeyde kalıyordu. Alttaki fotodaki gibi kirler ne kadar kimyasal görse de kalıplaştığı için kurur kurumaz bu hali alıyordu.

IMG_20200326_160859.thumb.jpg.52399d722b9874cf5d7b52cb2eab296a.jpg

 

Fırça ile olmayacak diyerek yüzeyi sechoya koyduğum ön yıkama köpüğü ile komple gezdirdim yine. Daha sonra beze de Koch GS sıkarak nemlendirdim. Geniş alanlarda başarılı oldu bu yöntem. Kuruyunca sileceğim yere Koch GS sıktım, beze de bir iki fıs sıkıp sildim. Bu şekilde yapınca en başarılı sonuca ulaştım ve haliyle Koch GS ile devam ettim temizliğe. Kıyı köşe yerlerde bez girmedi, girse de yüzeydeki kalıplaşan kiri sökemedi. Fırçayı ıslatıp kullandım oralarda, sökemediği yerde fırçanın sapına bezi dolayıp öyle itekledim dar alanlara.

Akü tarafının ilk halini çekmişim fakat son hali yakından çekmemişim. Uzaktan fotosu var

(sağ taraftan başladım temizliğe, sola doğru ilerliyorum. Temizlik sürüyor :))

 IMG_20200326_161817.thumb.jpg.5c77ac68443d1e1eff900c8a95203f69.jpg

 

IMG_20200326_170504.thumb.jpg.397a692a07285aa8d44624bafa03469d.jpgIMG_20200326_170453.thumb.jpg.37df16c5e19177cd6687f2c4aa506475.jpg

 

Tabi acemilik olur da hata olmaz mı :) Motor içi kiri görüp girişince önce kaputu temizlemek aklımdan çıkmış. Öncelikle kaput üstünü temizleyip sonra motor içini temizlemenizi tavsiye ederim :)

IMG_20200326_181724.thumb.jpg.3de2891b23383acb11486426edd57f23.jpg

Kaputta da bir hayli kir birikmişti. Yine Koch GS, fırça ve bez üçlüsü ile devam ettim. Gayet iyi iş çıkardı orada da

IMG_20200326_182842.thumb.jpg.602ddf8d1bc1a32b4c49488fb7146b69.jpg

 

Motorun iç kısmının da motorplast öncesi bitmiş hali şu şekilde

  IMG_20200326_182848.thumb.jpg.46683d8b7eb7e836c4be692cba9c20b5.jpgIMG_20200326_182854.thumb.jpg.286accce1a6bb134e0b7581ce07b99be.jpgIMG_20200326_182900.thumb.jpg.f937df088bc38fb7fca65a451b423fee.jpg

 

Temizlik bitince motorplast vakti geldi artık. Malum bu kadar kirlenince, bir sonraki kirlenmesi mümkün olduğu kadar geciksin ve ürün değmedik yer kalmasın diye Koch Motorplast'ı bol uygulamaya çalıştım. Bu da ürünün üst üste binmesine ve bazı yerlerde beyaz beyaz kalmasına neden oldu. Fakat bu sorun teşkil etmiyor, zaten ürün yüzeyde yaklaşık 12 saat kadar bekledikten sonra silinecek. 

 

Motorplast uygulaması

  IMG_20200326_184620.thumb.jpg.6a832b74545cb9c1de575f0ec153ef5f.jpgIMG_20200326_184614.thumb.jpg.35848c822c4d939ee0744c4265965165.jpgIMG_20200326_184609.thumb.jpg.8f25d89f6c115490b81caf26bd98efe7.jpg

 

Yarın kürleşme sonrası silince yine foto atacağım. Bu işlem 3 saat civarı sürdü. Kimyasal olarak Koch GS çok rahatlattı beni ama belki de öncesinde sıktıklarımın da yumuşatmış olma ihtimali var :) %80 oranında ulaşabildim motorun görünen kısımlarına. Arada el girmeyen yerlere fırçanın da dönmediği yerlere ne yazıkki müdahale edemedim. Farın arka kısımları falan baya zorladı ama büyük çoğunluğu çıktı kalıplaşan kirlerin. Fırçayı sürdükçe bez ile temizlemek çok etkiliyor performansı ve fırçanın yetersiz kaldığı yerde bez ile ovalayarak çıkarmak ancak söküyor kirleri.

5 yıllık temizlik olduğu için yorucu ve zor geçti ama motorunuz bu kadar fazla kirlenmediyse tek bir temizleyici ürün +fırça+bez yetecektir. Tabi yaptığınız temizlik kalıcı olsun isterseniz bir de Koch motorplast fısfıslamak gerekecek. 

Ek bir tavsiye olarak da bu işlem gibi kimyasal ürün kullanarak bir işlem yapacaksanız mutlaka ama mutlaka eldiven kullanın. Zira yukarıda koyduğum ürünler ve yoğunlukları gerçekten aşırı fazla. Motor aşırı kirli olduğu için kullandım. Ama bu oranları motor dışında özellikle araç içinde asla kullanmayın, mutlaka çok daha seyrek kullanın. 

Elinize sağlık, mis gibi olmuş.

Kullandığınız koruyucu ürün, aracın çok tozlu, çok yağmurlu koşullarda kullanılmadığını varsayarsak normal bir kullanımda ne kadar süre koruma sağlıyor?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim, fikir edindirebildiysem ne mutlu :) susuz motor temizliği sayesinde minimum riskle bir temizlik yapmaya çalıştım ki benim araçtaki motor ekstremum kirlilikteydi görüleceği üzere :D

 

@frknyldrm şehir içi kullanımda 1 seneye yakın kaldığı söyleniyor. Tozlu topraklı ortamda da tahminen 3 4 ayı çıkarır gibi. Daha sonrasında nemli bir bezle üzerinden geçmek bile yeterli deniyor. Koch firması zaten bu ürünü sırf motor içi koruması için üretmiş.  Würth motor içi temizleyici ürünleri falan da var ama motor bendeki gibi baya kirliyse iş görmeyecektir malesef. Bu kadar temizlemişken würth e göre ömrü biraz daha uzun, biraz daha profesyonel bir ürün kullanmak istedim :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ycetin kesinlikle, ilk aldığımızdaki hali sonrası açıkçası buharla temizlik yaptırırım diye erteledim durdum. Baktım iş başa düşünce yaptım :) ileride ama mutlaka bir kez de olsa buharlı temizlik yaptırıp en dip köşeleri de hallettirmek istiyorum 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...