Tiptronik araçta Debriyaj Balatası Var mı?


golfcu91

Üye
Katılım
15 Ocak 2020
Mesajlar
483
Tepkime puanı
291
Konum
İstanbul
İsim
burhan
Arkadaş bazı forum sitelerinde tiptronik araçlarda debriyaj Balatası yok tork konvertor u mevcut diyorlar kimiside tam otomatik araçlarda yok diyor hangisi doğru 

 
Tiptronik araçlar yani DSG EDC gibi şanzımanlar da çift kavrama mevcuttur. Tork konvertör lü araçta balata var diyen adamın yanından koşarak uzaklaşın. Zf şanzıman tork konvertölüdür ama yarı otomatik gibi vitesi kendiniz manuel olarak değiştirebilirsiniz.

 
Tiptronic şanzımanlar, otomatik şanzımanların sahip olduğu tüm avantajları ve özellikleri kullanıcısına sunar.

Tiptronic özelliğine sahip otomatik şanzıman, vites üzerinde yer alan ikinci bir seçenek aracılığıyla sürücünün manuel vites kontrolüne geçiş yapmasını sağlar. Manuel modda vites kolunun ileriye itilmesi ya da geri çekilmesi sayesinde vites değiştirilir. Ayrıca vites değiştirme işlemi, direksiyon arkasında yer alan vites değiştirme butonları yardımıyla da kumanda edilebilir.
Şanzımanların bir konuda diğerinden bir üstünlüğü varsa diğer konuda 2-3.Sıradadır,hız,tüketim,üzün ömürlülük,fiyat,bakım,ağırlık, 🆚 En iyi şanzıman hiç kimsenin beğenmediği mm/t şanzımandı (bana göre) 80-90 bin km kullan 600-700₺ kavramayı değiştir:) 

10 bin 20 bin km’de bir kalibrasyon ayarı yaptır✔️ Mükemmel şamzımanların garantisi bittikten sonraki masrafları bir otomobil fiyatıdır 😉 10 bin 40 bin 🔥 

 
Vw’nin servisleri bunu bilmiyor,adamlar telefonla yılların ustalarına bağlanıyor,debriyaj balatası varmı,yokmu bi haber servis. Ruhsatla servise gideceksin öyle bilgi verebilirler,şaşe nodan. Vw tiguan,caravella, 7 ileri dsg için cevap alamadım, 20 kişiye sordum.

 
@golfcu91 golf5 6 ileri dsg debriyaj balatası bulunmaz,yağlı şanzımandır.

7 ileri dsg olanlar motor hacmine göre değişir,balatalı,yağlı. 

 
Merhaba Hocam.

DSG şanzumanlar da Manuel şanzuman da debriyaj görevini üstlenen çift kavrama vardır.

Ayrıca Tork konventörü de sistemin tamamını destekler nitelikte bir bütünlük oluştururlar.Bu sayede daha seri vites geçişleri ve Ekonomi sağlanmış olur.

Keyifli forumlar dilerim.

 
Arkadaş bazı forum sitelerinde tiptronik araçlarda debriyaj Balatası yok tork konvertor u mevcut diyorlar kimiside tam otomatik araçlarda yok diyor hangisi doğru 
Tiptronic ile multitronic karıştırılıyor olabilir. Hepsinde kavrama vardır. Multitronic (cvt), cvt gibi tork konvertörlüdür. Onda da kavrama vardır. Audi de multitronic şanzımanı bırakıp tiptronic ve s tronic kulanıyor.

 
Sorunuzu yanıtlamak açısından önce kavramın doğru anlamına ve sonra Türkiye'de kullanımına bakmak gerek
Tiptronik = Manuel şanzımanın otomatikleştirilmiş olması demektir. Ancak ülkemizde manuel de değiştirilen her otomatik şanzımana verilen isim oluyor. Şimdi gelelim OV Şanzıman tiplerine;

1-Gerçek Anlamda Tam Otomatik olanlar; Bu şanzımanalarda sizin aklınıza takılan baskı balata yoktur. Tork konvertörlüdür, yağ basıncı ve torkun katlanması prensibi ile çalışmaktadırlar. Bunlarda hiç mi balata yok hayır var ama bu balatalar dişli frenleme balatalarıdır yanı baskı balata ile alakası yoktur. Bu şanzımanlara örnek güncel bakımdan bakarsanız EAT6-8, ZF gibi.
2-CVT Otomatikler, Bunlarda karşılıklı iki kasnak ve hareket ettikçe arka kasnaka hareket eden kayış veya zincirin kat ettiği mesafenin değişmesi sebebi ile hareket imkanı sağlarlar. Bunun en basit modeli eski mobiletlerdir. Gunumuzde gelişmiş kademelendirilmiş versiyonları mevcut. Uzun ömürlü, aslında vites dişlisi olmadığından geçişi olmayan sonsuz dişli gibidir. Sarsıntı yoktur ama sorunları yüksek torkta sorun cıkartmaları ve dip gaz yapıldığında devirin sabit kalıp aracın hızlanması sonrası garip bir his oluşturmasıdır. Bu şanzımanlara güncel örnek Honda Civic (Dizel hariç) - Nissandaki x-tronic gibi şanzımanlar. Genelde japonlar kullanıyor.
3-Tiptronik Şanzımanlar; Bunlar kendi içinde tek kavrama ve çift kavrama olarak ayrılıyor.  Bu şanzımanlar aslında otomatik vites değiller gerçek anlamda sadece otomatikleştirilmiş debriyaj pedalı bulunmayan manuel şanzımanlar. Dolayısı ile debriyaj baskı balata mevcut. Bizim kavrama deişti dediğimiz şey aslında baskı balatanın değişmesi. Tek kavramalar vites geçişlerinde yavaştır vites geççişleri hissedilir eski pejo 508 lerde sıkca kullanıldı, lancıa delta larda 2010-11 modellerinde var. Çift kavrama ise bizim de bildiğimiz DSG-EDC gibi şanzımanlar. Artı ve eksilerine girmeye gerek yok bence bu hususta pek çok yayın ve vide var çünkü.  

 
@Adv_Dbl yanlışınız var hocam benim aracım 6 ileri golf 5 tiptronik yağlı çift kavranali sanzumanmis yani debriyaj Balatası yok

 
@golfcu91 hocam aracınızın yaglı kavrama olması onu tam otomatık yapmıyor. Eğer aracınızda baskı balata yok ise zaten çift kavrama falan olmaz. Mantıklı dusunun bır kavrama denen sey baskı balata zaten. Sizin aracınızda bu yoksa zaten tam otomatıktır tork konvertorludur. Tiptronik dunyada manuel sanzımanın otomatikleştirimiş haline verılmıs bır ısımdır. Ama yukarda da soyledım Türkiye de yanlıs kullanıyoruz bu terimi.

1-Aracınızda baskı balata yoksa çift kavrama falan olamaz fiziken imkansız 

2-Aracınız ıcın çift kavrama var dıyorlarsa o zaman baskı balata olmaması ımkansız bu ıkı duruma gıre degerlendırın lutfen. Size tabirleri çorba yapıp vermısler cunku.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Peki bu ıslak,kuru şanzıman muhabbeti nedir? Şu mudur?; Dsg şanzımanların hepsinde balata vardır,şanzıman kod numarasına göre (DQ200-250-380 vs) Gücü ve ağırlığı değişir. Biz de seviniyoruz Tiguan’da DQ381 kodlu şanzıman var,kavrama yok,yaplı tip ıslaktır,yolda kalmayız:)) 100 bin km dolmadan elden çıkarmak gerekir dsg şanzımanı. @Adv_Dbl

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Nature and cars ıslak kuru mevzusu şu; ıslak tipte kavrama yağ içinde çalışıyor, kuru tip daha klasik manuel gibi ama her ikisinde de baskı balata var dostum. Islak tip daha uzun ömürlü sadece ama maliyeti daha yüksek. Bunun dışında ıslak tip yüksek torka dayanımı çok daha fazla bir vites kutusu. Yoksa hiç bir DSG tam otomatik bir vites değil yani klasik anlamda tork konvertörlü bir şanzıman değil. 

 

Geri
Üst Alt