Golf 7 Akü Değişimi


Skyline

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
1,615
Tepkime puanı
1,201
Konum
Ankara
İsim
Musa
Merhabalar, dün gruba aracımın çalışması ile ilgili bir konu açmıştım ve sorunun büyük ölçüde aküden kaynaklandığı sonucuna varmıştık. Buna istinaden 2 tane servisten orjinal akü için fiyat aldığımda bir servis 960 TL diğer servis 875 TL fiyat verdi indirim ve işçilik dahil olarak. Fakat akü internet sitelerinde 550-600 TL civarına bulunabiliyor. Bahsettiğim model 60ah varda efb akü. Burada danışmak istediğim husus 250-300 TL servise fazla vermeye gerek var mı? Zira az bir miktar olmadığını düşünmekteyim. Araştırdığım kadarıyla akü değişimi yapıldıktan sonra araca kodlanması gerekiyor. Bu kapsamda, sizlerin öneri/yorumu ne yönde olur? Teşekkürler 

 
Sahsen 250-300 tl benim icin önemli bir tutar

Disardan alirdim sahsen Kocaeli deki varta bayisi guzel fiyata veriyordu sanirim

Yetkili servislik kritik parca olsaydi orjinal kesinlikle tercih edebilirdim

Mesela devirdaim pompasıni yetkili servis orjinal parca olmasini tercih ettim piyasanin 2 kati olmasina rağmen

Aküyü disardan taktirirdim şahsen

 
Upvote 0
Sahsen 250-300 tl benim icin önemli bir tutar

Disardan alirdim sahsen Kocaeli deki varta bayisi guzel fiyata veriyordu sanirim

Yetkili servislik kritik parca olsaydi orjinal kesinlikle tercih edebilirdim

Mesela devirdaim pompasıni yetkili servis orjinal parca olmasini tercih ettim piyasanin 2 kati olmasina rağmen

Aküyü disardan taktirirdim şahsen
Aynı düşüncedeyim... 1 depo benzin parası gibi düşünün. Kendi aracımda da Akü Varta.

 
Upvote 0
Disaridan alindigi zaman start stop çalışmıyor illaki servise gitmesi gerekiyor bide aracınızın orjinal aküsü 59 ah serviste 59 ah takarlar siz 60 takacaksiniz uyumlu olup sikintisiz kullanılabiliyor mu? 

Ben bu şekilde yazdım benimde akum bitti yata yata araba bende degistircem orjinal aküsü üstünde 59 ah baktık hiçbir yerde yok int sitelerinde ama servis boz orjinalino 59 takıyoruz dedi 1 ah lik fark citti görünmüyor fakat elektronik akşam çok fazla araçta üzü  vadede sıkıntı çıkarır mı die düşünüyorum!!

Bende karar vermiş değilim örneğin benim aracım aku seviyesini gösteriyor ne kadar gerçekçi olmasada gösteriyor 69 ah takan kişilerde 3 çizgi görünüyor yalan da olsa değer göstermiyor zaten genelde %70 onu da servise sorduğumda uzun yol yaptığımda %90 oluyor o okunuzun şarj durumumu gostermektedir diyor yani her ne kadar doğru yanıltıcı bilemem ama orjinallik kayboluyor...

Bende int sipariş verip aracı çalışır durumda kendim değiştirsem 60 ah taksam sıkıntı yaşamıtim öğrenmek istiyorum saygılarımla 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Merhabalar, dün gruba aracımın çalışması ile ilgili bir konu açmıştım ve sorunun büyük ölçüde aküden kaynaklandığı sonucuna varmıştık. Buna istinaden 2 tane servisten orjinal akü için fiyat aldığımda bir servis 960 TL diğer servis 875 TL fiyat verdi indirim ve işçilik dahil olarak. Fakat akü internet sitelerinde 550-600 TL civarına bulunabiliyor. Bahsettiğim model 60ah varda efb akü. Burada danışmak istediğim husus 250-300 TL servise fazla vermeye gerek var mı? Zira az bir miktar olmadığını düşünmekteyim. Araştırdığım kadarıyla akü değişimi yapıldıktan sonra araca kodlanması gerekiyor. Bu kapsamda, sizlerin öneri/yorumu ne yönde olur? Teşekkürler 
Dışardan alacağınız Varta EFB akü şu şartları karşılar ise, servisten almaya gerek yok; 

-Akünün üretim tarihi yeni olmalı., burada en önemli konu bu., Üretim tarihi max. 2-3 ay dan eski olmamalı.!! Daha eski olursa o aküyü 400’e de verse almayın., 

Varta akülerde üretim tarihi şu şekilde oluyor;

Q1 (ocak-şubat-mart)

Q2 (nisan-mayıs-haziran) 

Q3 (temmuz-ağustos-eylül) 

Q4 (ekim-kasım-aralık) 

Varta akülerde sıfır akü üzerine bir garanti kartı yapıştırılmış oluyor, bu garanti kartındaki 14 haneli seri numarasını varta türkiye distribütörü olan Karat Güç firmasının sitesine girerek üretim tarihi Ay/Yıl olarak öğrenilebiliyor., Ayrıca karat güç firmasını tel. ile arayarak tam tarihi Gün/Ay/Yıl olarakta öğrenebiliyorsunuz., 

Karat Güç üretim tarihi sorgulama; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama 

Sitede akü raf ömrü 2 yıl yazmaktadır., ancak bunu dikkate almayınız., Akü, pil gibi şeyler saklama koşullarından çok çabuk etkilenirler., Deşarj durumu yaşanır., 2-3 aydan eski tarihli akü almayınız..!! 3 aydan eski akü takılması demek o akünün kullanılmadan önce en az 18-24 saat şarja bağlanmalıdır., yoksa akü ömrü ciddi şekilde olumsuz etkilenir..

-Varta EFB 60ah (N60 kodlu) akü piyasada 500-550 lira arası satılıyor., Hatta kocaeli apaydınlar oto 450’ye satıyor., Yani demem o ki 600 lira o akü için yüksek bir rakam..!! 

Akü kodlaması yapılması önemlidir., Akü kodlanmaz ise aracın ECU sistemi eski akü takılı gibi davranacağını için., yeni verimli şekilde çalışamaz ve şarj edemez., Kodlama için karat güç firmasını arıyorsunuz., onlar size bir kod veriyorlar ve o kod ile akünün kodlamasını yapıyorsunuz veya bilen birine yaptırıyorsunuz veya servise yaptırabilirsiniz.. 

Satıcı bu şartları sağlayıp bayat olmayan yeni tarihli akü takıcaksa düşünmeden dışardan alın., ama tam tersi durumda servisten almanızı öneririm.,

Servisin avantajı kodlama vs.. hiç bişeyle uğraşmazsınız., servis kodlamayı yapar öyle takar., Serviste kolay kolay eski tarihli akü bulunmaz., serviste satılan orjinal akülerin üretim tarihini öğrenmek çok kolaydır., Orjinal akünün eski (-) kutup başı üzerine üretici tarafından 2 rakam haftayı numarasını temsil eden rakam ve 2 rakam yıl tarihini temsil eden bir rakam kazılmıştır., Misal 45/19 yazıyorsa 2019 yılı 45.ci haftası üretilmiş anlamına gelir., Yani orjinal akülerde üretim tarihi kolayca öğrenilebiliyor., 

Aküyü nereden alırsanız alın taktırmadan önce üretim tarihini öğrenin ondan sonra taktırın., Serviste bilee taktırsanız, efendim bizde eski bayat akü olmaz deseler bile getirin aküyü üretim tarihine bakıcam ondan sonra taktırıcam diyee baştan belirtin., Yoksa atıyorum ellerinde stok 10 akü varsa hepsini kontrol edip en eskisi hangisi ise onu takma ihtimalleri her zaman vardır..

İstisnai bir durum olsa da kötü niyetli servisler bunu yapabiliyor.,

Dışardaki akü satan yerler genelde bu üretim tarihi konusunda çok daha kurnazdır..

 
Upvote 0
Disaridan alindigi zaman start stop çalışmıyor illaki servise gitmesi gerekiyor bide aracınızın orjinal aküsü 59 ah serviste 59 ah takarlar siz 60 takacaksiniz uyumlu olup sikintisiz kullanılabiliyor mu? 

Ben bu şekilde yazdım benimde akum bitti yata yata araba bende degistircem orjinal aküsü üstünde 59 ah baktık hiçbir yerde yok int sitelerinde ama servis boz orjinalino 59 takıyoruz dedi 1 ah lik fark citti görünmüyor fakat elektronik akşam çok fazla araçta üzü  vadede sıkıntı çıkarır mı die düşünüyorum!!

Bende karar vermiş değilim örneğin benim aracım aku seviyesini gösteriyor ne kadar gerçekçi olmasada gösteriyor 69 ah takan kişilerde 3 çizgi görünüyor yalan da olsa değer göstermiyor zaten genelde %70 onu da servise sorduğumda uzun yol yaptığımda %90 oluyor o okunuzun şarj durumumu gostermektedir diyor yani her ne kadar doğru yanıltıcı bilemem ama orjinallik kayboluyor...

Bende int sipariş verip aracı çalışır durumda kendim değiştirsem 60 ah taksam sıkıntı yaşamıtim öğrenmek istiyorum saygılarımla 
1ah devede kulak gibi birşey hiç bir şey olmaz.!! Araç üreticileri 1amper in bile hesabını yapar., milyonlarca araç için milyonlarca akü tedariği demek o 1 amper ‘den milyonlarca tasarruf ederler., O sebebten araç için yeterli olan güç miktarı küsuratlı bir amper değeri de olsa 59, 69  aküler takarlar., 

Dışarda satılan akülerde ise böyle bir durum olmaz., Siz 65 ah akü de alsanız bir sıkıntı olmayacaktır., Fakat aküyü kodlamanız gerekir., Kodlamasını yapmazsanız aracın kontrol ünitesi yeni takılan aküyü halaa 59 ah olarak kayıtlı olduğu için full şarj etmez.!! Bu da akünün verimini düşürür ve daha çabuk bitmesine sebeb olur.. 

Özetle 4-5 ah fazla olması giç bir sıkıntı olmaz., hatta daha iyi olur., Ama 10-15 ah yüksek kapasiteli olursa o zaman sıkıntı olur/olabilir.. 

2-3 amperi kafanıza takmayın siz yeterki kodlamasını yaptırın..

 
Upvote 0
@forzaGilles bu detaylı açıklama için teşekkür ederim, kılavuz niteliğinde olmuş. Benim de akü 5 seneyi dolduracak, gözüne bakıyorum artık biraz daha dayan diye :D size zahmet kodlama ile ilgili döküman vs de varsa konuya ekler misiniz? 

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam  tam olarak öğrenmek istediğim buydu teşekkür ederim...

 kodlama işine gelince hiçbir fikrim yok yine ozel servis veya özel servise gitmen gerekecek 

 
Upvote 0
@forzaGilles bu detaylı açıklama için teşekkür ederim, kılavuz niteliğinde olmuş. Benim de akü 5 seneyi dolduracak, gözüne bakıyorum artık biraz daha dayan diye :D size zahmet kodlama ile ilgili döküman vs de varsa konuya ekler misiniz? 
Kodlama işlerinden anlamıyorum., dışardan alınan varta akü için distribütörden alınan kod ile araca tanıtılıyor., servisten alınanlarda ise servis zaten kodlama yapıyor.

 
Upvote 0
Dipnot bırakıyım garantisi devam eden arkadaşlar garanti kapsamında aküsünü değiştirebilirler :)

 
Upvote 0
Selam arkadaşlar, 

Aracım 2013 model 1.6 Dizel manuel vites, aşağı yukarı 2 aydır start stop devreye girmiyor ve ışıklara gelip durunca ekranda start stop hatası diye uyarı veriyor. Araçta orijinal agm 68Ah fabrikada takılan akü var. Bir kaç gün önce sabah kalktığımda aküyü multimetre ile ölçtüğümde akü değeri 12.1 Volt idi çalışma esnasında 9.5 Volta kadar düştü, sonra aracı 20 dk kadar sürdükten sonra aracı stop ettim ve aküyü ölçtüğümde voltaj 12.6 ya çıkmıştı, sonra hemen aracı çalıştırdığım andaki voltaj ise 10.55 e kadar düştü. Zannedersem aküm nalları dikmek üzere, bende gittiği yere kadar gitsin diye pek umursamıyorum.

Buradan bir de hatırlatma yapmak istiyorum, önceki mesajlarda arkadaşlar start stoplu araçlarda akü değişimi yapılırken arabanın stop ettirilmeden değiştirildiğini söylemişler, oysa ki Mutlu akünün internet sitesinde bu durumun araca çok ciddi hasarlar verebileceğini sebebini ise akünün görevlerinden birininde elektronik aksamlara stabil elektrik sağlamak olduğu ve araç çalışır vaziyetteyken değişim yapıldığında eğer alternatör herhangi bi sebeple fazla elektrik verirse araçtaki eletronik aksamları bozabileceği belirtilmiş. Bu hususa dikkat etmekte fayda var. 

Herkese iyi forumlar dilerim, hoşçakalın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
benim  de 1 ay kadar önce ışıklarda dururken durdu bir daha çalışmadı. hep start stopu kapatırım ama unutmuşum kaldık ışıklarda neyse takviye falan çalıştırdık. ümraniye avek yetkili serviste değiştirdim. rot ayarı da bozuk olduğunu söylediler pek güvenmedim ama onu da yaptırdım.

akünün indirimli fiyatı yaklaşık 520TL, rot ayarıyla birlikte toplam 606,70 TL tuttu. araç 2014 1.4 TSI

akünün markasını MOLL olarak hatırlıyorum piyasa fiyatını bulamadım ürün  kodu şu JZW915105AB 

dışarıdan da fiyat aldım ama piyasa fiyatı daha pahalı geldi. hem daha sonra sorun olursa servisi garanti görüyorum. 

 
Upvote 0

benim  de 1 ay kadar önce ışıklarda dururken durdu bir daha çalışmadı. hep start stopu kapatırım ama unutmuşum kaldık ışıklarda neyse takviye falan çalıştırdık. ümraniye avek yetkili serviste değiştirdim. rot ayarı da bozuk olduğunu söylediler pek güvenmedim ama onu da yaptırdım.
akünün indirimli fiyatı yaklaşık 520TL, rot ayarıyla birlikte toplam 606,70 TL tuttu. araç 2014 1.4 TSI
akünün markasını MOLL olarak hatırlıyorum piyasa fiyatını bulamadım ürün  kodu şu JZW915105AB 
dışarıdan da fiyat aldım ama piyasa fiyatı daha pahalı geldi. hem daha sonra sorun olursa servisi garanti görüyorum. 
 
 
Güzel fiyat gule gule kullanin
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt