Partikül filtresi tıkanması


lasttohit

Katılımcı Üye
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
511
Tepkime puanı
242
Konum
İstanbul
İsim
Kubilay
Selamın aleyküm abiler, dün akşam aracımda fotoğrafdaki arızayı aldım ve biraz gazladıktan sonra lamba yok oldu.

Duyduğum kadarıyla 2 bin devirde sabit bir şekilde 15-20 dakika gidildiği zaman sorun büyük ölçüde çözülüyor.

Bu akşam boş bir yolda gazlamayı düşünüyorum tavsiyeniz veya dikkat etmem gereken bir durum var mıdır? 
5988A247-C1CB-4144-BFD0-07E917FF2A7C.jpeg

648B5635-7EF6-4777-B8C6-5425C51EE057.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

veya en güzeli boş yolda aracı s moduna alıp biraz gazlayın 20-25 dakika 3000 dk devri aralığını aşın hep kısa mesafe kullanınca düzellerde oluyor benim eski golfümde başıma gelmişti en son dpf değişti 
Partikül filtresi temizliğini düzenli yapmak ve devirli kullanıp kurumları atmak şart yakıt ve yağ seçimi de olmazsa olmaz. Ne kadar masraf çıkardı ?

 
Upvote 0
20200318_142637-02.jpeg

Yukarıdaki tek ikaz lambasının yanması, kendi kendine yapılan rejenerasyona girecek kadar aracın ısınmaması ya da devamli rejenerasyonu tamamlamadan aracın durdurulması anlamına gelir.

İkaz olmadan, kendi kendine rejenerasyon işlemi devreye girince de resimdeki tavsiyeye uyarak ya da en azından motoru durdurmadan bitmesine müsaade ederseniz ikaz görmezsiniz.

 
Upvote 0
@mutlubey17 Aracı 3000-5000 gibi yüksek devirde kullandığınızda aracınız daha fazla sıkıştırma yapıp  daha çok yanma gerçekleştirecektir ve daha fazla sıcaklık açığa çıkaracakğından egzoz gazının sıcaklığı dahada çok artacaktır. dpf içerisinde bununan kurumlar daha çabuk yakılıp dışarıya atılacaktır. Aracınızı bu devir aralıklarında kullanırsanız zaten yüksek sıcaklık içeren egzoz gazındaki kurumlar direk yakılıp atılır yani tekrar birikme gibi bir durum olmayacaktır.

 
Upvote 0
Benim araçta bu uyarı hiç olmadı falan belli aralıklarla fan açıyor bunun sebebi nedir bazen hafta bir açıyor bazen ayda bir ama bu aralar fazla açmaya başladı 10 dk falan çalıyor boşta susuyor sonra tekrar çalıştırıp yol yapmaya başlayınca yine açıyor fanı normal birşey mi acaba 

 
Upvote 0
Aracımda sürekli fan açma oluyordu servise gittim partikül tıkanmış dediler. vcds programı ile temizler 1 ay geçmedi tekrar aynı sorun oldu. bu sefer 4. viteste 2000 devirde 15 dk kullanın dediler. her seferinde düzeliyor ama ayda bir bu sorunu yaşıyorum. illallah ettim gerçekten. servise gidip DPF yi değiştirmeyi düşünüyorum ya da özel serviste tamamen çıkarttıracağım.

 
Upvote 0
Bu ürünlerin tıkanmış ve sona gelinmiş değişmesi gereken dpf bir katkısı olmaz bu ürünleri çamaşır makineleri kireç olmasın diye bir ara satılan kireç önleyicilere benzetiyorum çok kötü yakıt kullanmak zorundaysanız atılabilir fakat kaliteli yakıtla araç üreticileri hiçbirini önermiyor 

 
Upvote 0
4. vites  + 3. vites   = 2000 ve 2500 devir  civarlarında karışık

otoban tarzı 80 km hıza çıkabileceğiniz güzergahta 

26-27 km de PASİF REJENERASYON sonlanıyor (3-5 keredir dikkatle gözlemledim)

sadece 4. vites 2000 devir   32-33 km de bitiyor pasif rejenerasyon. (yine max 80 hızda ) 

ışık yakan aktif rejenerasyonda  kaç km de bitti  hesabı yapamadım.  araç 51 bin km de .... şu ana kadar  sadece 2 kere aktif ışık yakmıştı ? farklı zamanlarda 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
4. vites  + 3. vites   = 2000 ve 2500 devir  civarlarında karışık

otoban tarzı 80 km hıza çıkabileceğiniz güzergahta 

26-27 km de PASİF REJENERASYON sonlanıyor (3-5 keredir dikkatle gözlemledim)

sadece 4. vites 2000 devir   32-33 km de bitiyor pasif rejenerasyon. (yine max 80 hızda ) 

ışık yakan aktif rejenerasyonda  kaç km de bitti  hesabı yapamadım.  araç 51 bin km de .... şu ana kadar  sadece 2 kere aktif ışık yakmıştı ? farklı zamanlarda 
Yüksek devirlerde bir kısım partikül yanmadan basınçla atılıyor onun için daha kısa sürüyor genel anlamda devirli kullanan birisi olarak aracım 80binde rejenerasyonda iken de 12 km de evimden çevreyoluna çıkış mesafem 2500 3bin devirde bağırta bağırta ciğerlerindeki kuruma varasıya temizliyorum sarı ışık bir defa yandı o da ilk aldığımda shell vpower liqui toptech 4200 sponsorluğunda.

 
Upvote 0

@Savatage Dostum benim araçta 55 bin km de henüz jiç ışık yanmadı bu zamana dek pasif rejenerasyonu da başladığında 1-2 kez hiç bitirmemezlik yapmadım açıkçası zaten 1 depoda 1 kez yapıyor. Yalnız ne zaman shell den yakıt alsam peş peşe rejenerasyon yapıyor delı ediyor beni. Aldığımdan bu yana neredeyse %95 PO kullanıyorum son derece memnunum. Shell-Opet-BP gibi yakıtları sevmiyor benim araba ki zaten bozuk üretim kesin :)  

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt