1.4 170.000 km üzeri araca yağ


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
186
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Arkadaşlar merhaba,

audi a3 2013 model araca sahibim, kardeşi 1.4 golfle aynıdır diye sizlere sormak istedim.

aracım 1.4 tfsi 122 bg cmba motor kodlu a3

Sorunum aracım yağ eksiltiyor, ustam 5-40 kullanmalısın dedi. Siz 170k üzeri 2-3bin de 1 litre eksilten araca ne önerirsiniz

 
Arkadaşlar merhaba,

audi a3 2013 model araca sahibim, kardeşi 1.4 golfle aynıdır diye sizlere sormak istedim.

aracım 1.4 tfsi 122 bg cmba motor kodlu a3

Sorunum aracım yağ eksiltiyor, ustam 5-40 kullanmalısın dedi. Siz 170k üzeri 2-3bin de 1 litre eksilten araca ne önerirsiniz
5w-30 veya 5w-40 iki yağ da kalınlık olarak 5 numara yağ olarak geçer., Yani 5w-30 ile 5w-40 yağ kalınlık olarak aynıdır..!! sondaki rakam iklimsel sıcaklığı ifade eder yani pek bir anlamı yok.,

Öncelikle kaliteli bir yağ ve yağ filtresi kullanmalısınız., piyasada çok fazla sahte filtre mevcut güvenilir bir yerden alınız., Yağ filtresi ucuz ama hayati bir görevi olan bir parça sanayide çakma filtreler satan olabiliyor., Şu satıcı yetkili Mann filtre satıcısı ve tedarikçisi konumunda., bu satıcıdan forumda pek çok arkadaşımız buradan alıyoruz güvenilir bir satıcıdır;

Filtre olarak Mann, Mahle, Hengst en kaliteli filtreler., (Bosch, Filtron, UFi, Purflux, Wunder, Fil filtre vs.. bunlardan uzak durun..)

Yağ olarak Liqui Moly daha önce denediniz mi bilmiyorum fakat piyasadaki en iyi yağlardan biridir;

-Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5w-30 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

-Liqui Moly Engine Flush https://www.liquimolyturkey.com/engine-flush-motor-Ici-temizleyici-300-ml-2640

-Mann hava filtresi (C 27 009) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-hava-filtresi-c27009-mann

-Mann yağ filtresi (W712/95) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-yag-filtresi-w712-95-mann

-Mann Polen Filtresi (CUK 26 009) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

Yağ değişimi öncesi Engine Flush kullanıp motorun içindeki yağ kalıntıları ve çamurlaşmayı temizlemeyi denebilirsiniz.. şayet bu ürünü kullanırsanız., önce eski yağın içine ürünü boşaltıyoruz., ve araç 10-15dk. rolantide çaıştırıyorsunuz., sonra yağı boşalttığınızda yeni yağ filtresi ve yeni motor yağı konulup bu seferde tüm kalıntıları temizleme amalı araç bir süre çalıştırılıp tekrardan yağın boşaltılması gerekiyor.,

En son aşamada; esas kullanılacak yağı koyup ve yeni yeniden yağ filtresi değişimyle işlemi tamamlıyorsunuz., yani 2 bidon motor yağı ve 2 adet yağ filtresi almanız gerekiyor., yağ filtresi ucuz 30-40 lira bişey., 2 bidon motor yağı biraz masraflı olur ama bir deneyip yararı olacaksa zaten denemeye değer..

Fakat aracın başka sıkıntıları olduğu çok açık..

***Not: Aracınızın yağ kapasitesi 4 Litre 'dir..!! Ne eksik ne de fazla koyulacak..!!

 
5w-30 veya 5w-40 iki yağ da kalınlık olarak 5 numara yağ olarak geçer., Yani 5w-30 ile 5w-40 yağ kalınlık olarak aynıdır..!! sondaki rakam iklimsel sıcaklığı ifade eder yani pek bir anlamı yok.,

Öncelikle kaliteli bir yağ ve yağ filtresi kullanmalısınız., piyasada çok fazla sahte filtre mevcut güvenilir bir yerden alınız., Yağ filtresi ucuz ama hayati bir görevi olan bir parça sanayide çakma filtreler satan olabiliyor., Şu satıcı yetkili Mann filtre satıcısı ve tedarikçisi konumunda., bu satıcıdan forumda pek çok arkadaşımız buradan alıyoruz güvenilir bir satıcıdır;

Filtre olarak Mann, Mahle, Hengst en kaliteli filtreler., (Bosch, Filtron, UFi, Purflux, Wunder, Fil filtre vs.. bunlardan uzak durun..)

Yağ olarak Liqui Moly daha önce denediniz mi bilmiyorum fakat piyasadaki en iyi yağlardan biridir;

-Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5w-30 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

-Liqui Moly Engine Flush https://www.liquimolyturkey.com/engine-flush-motor-Ici-temizleyici-300-ml-2640

-Mann hava filtresi (C 27 009) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-hava-filtresi-c27009-mann

-Mann yağ filtresi (W712/95) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-yag-filtresi-w712-95-mann

-Mann Polen Filtresi (CUK 26 009) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

Yağ değişimi öncesi Engine Flush kullanıp motorun içindeki yağ kalıntıları ve çamurlaşmayı temizlemeyi denebilirsiniz.. şayet bu ürünü kullanırsanız., önce eski yağın içine ürünü boşaltıyoruz., ve araç 10-15dk. rolantide çaıştırıyorsunuz., sonra yağı boşalttığınızda yeni yağ filtresi ve yeni motor yağı konulup bu seferde tüm kalıntıları temizleme amalı araç bir süre çalıştırılıp tekrardan yağın boşaltılması gerekiyor.,

En son aşamada; esas kullanılacak yağı koyup ve yeni yeniden yağ filtresi değişimyle işlemi tamamlıyorsunuz., yani 2 bidon motor yağı ve 2 adet yağ filtresi almanız gerekiyor., yağ filtresi ucuz 30-40 lira bişey., 2 bidon motor yağı biraz masraflı olur ama bir deneyip yararı olacaksa zaten denemeye değer..

Fakat aracın başka sıkıntıları olduğu çok açık..

***Not: Aracınızın yağ kapasitesi 4 Litre 'dir..!! Ne eksik ne de fazla koyulacak..!!
Hocam sizin bu değerli bilgi ve tecrübelerinizi okuduktan sonra aracın yağını suyunu boşaltıp sıfırdan her şeyini yapasım geliyor :)  Bu değerli yorumlarınızı bir konuda birleştirsek çok güzel olur aslında. Özellikle en çok sorulan şeyleri bir konuda toplayabiliriz eğer sizin için de bir mahsuru yoksa.

 
Hocam sizin bu değerli bilgi ve tecrübelerinizi okuduktan sonra aracın yağını suyunu boşaltıp sıfırdan her şeyini yapasım geliyor :)  Bu değerli yorumlarınızı bir konuda birleştirsek çok güzel olur aslında. Özellikle en çok sorulan şeyleri bir konuda toplayabiliriz eğer sizin için de bir mahsuru yoksa.
Rica ederim., aslında yağ konusu altında bir konu zamanında açmıştım., sonrasında 1-2 konu daha vardı ama şimdi hatırlayamadım., güzel bir fikir böyle bir şey yapılabiliyorsa çok güzel olurdu..

 
Siz 170k üzeri 2-3bin de 1 litre eksilten araca ne önerirsiniz
Öncelikle herhangi bir yerden yağ kaçağı var mı baktırın, sonra kompresyon ölçtürün. Yağ kaçağının/yakmasının nedenini bulun. Motorda sorun var gibi...

"Kalın" yağ eksiltmeyi göreceli azaltsa da yağlama performansı düşer ve aşınma hızlanır. Yani geçici ve yalancı çözümdür.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
5w-30 veya 5w-40 iki yağ da kalınlık olarak 5 numara yağ olarak geçer., Yani 5w-30 ile 5w-40 yağ kalınlık olarak aynıdır..!! sondaki rakam iklimsel sıcaklığı ifade eder yani pek bir anlamı yok.,

Öncelikle kaliteli bir yağ ve yağ filtresi kullanmalısınız., piyasada çok fazla sahte filtre mevcut güvenilir bir yerden alınız., Yağ filtresi ucuz ama hayati bir görevi olan bir parça sanayide çakma filtreler satan olabiliyor., Şu satıcı yetkili Mann filtre satıcısı ve tedarikçisi konumunda., bu satıcıdan forumda pek çok arkadaşımız buradan alıyoruz güvenilir bir satıcıdır;

Filtre olarak Mann, Mahle, Hengst en kaliteli filtreler., (Bosch, Filtron, UFi, Purflux, Wunder, Fil filtre vs.. bunlardan uzak durun..)

Yağ olarak Liqui Moly daha önce denediniz mi bilmiyorum fakat piyasadaki en iyi yağlardan biridir;

-Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5w-30 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

-Liqui Moly Engine Flush https://www.liquimolyturkey.com/engine-flush-motor-Ici-temizleyici-300-ml-2640

-Mann hava filtresi (C 27 009) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-hava-filtresi-c27009-mann

-Mann yağ filtresi (W712/95) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-yag-filtresi-w712-95-mann

-Mann Polen Filtresi (CUK 26 009) https://www.filtremarketim.com/urun/audi-a3-8va-8vs-8v7-1-4-tfsi-90kw-122hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

Yağ değişimi öncesi Engine Flush kullanıp motorun içindeki yağ kalıntıları ve çamurlaşmayı temizlemeyi denebilirsiniz.. şayet bu ürünü kullanırsanız., önce eski yağın içine ürünü boşaltıyoruz., ve araç 10-15dk. rolantide çaıştırıyorsunuz., sonra yağı boşalttığınızda yeni yağ filtresi ve yeni motor yağı konulup bu seferde tüm kalıntıları temizleme amalı araç bir süre çalıştırılıp tekrardan yağın boşaltılması gerekiyor.,

En son aşamada; esas kullanılacak yağı koyup ve yeni yeniden yağ filtresi değişimyle işlemi tamamlıyorsunuz., yani 2 bidon motor yağı ve 2 adet yağ filtresi almanız gerekiyor., yağ filtresi ucuz 30-40 lira bişey., 2 bidon motor yağı biraz masraflı olur ama bir deneyip yararı olacaksa zaten denemeye değer..

Fakat aracın başka sıkıntıları olduğu çok açık..

***Not: Aracınızın yağ kapasitesi 4 Litre 'dir..!! Ne eksik ne de fazla koyulacak..!!
Çok iyi bilgiler, sağolun 

liqui 4200 ü kullanmıştım, en azda bu yağ eksilmişti aslında. 8000 de 1.

yağ filtresinin bukadar önemli olduğunun farkında değildim; çok teşekkür ederim.

dediklerinizi uygulayacağım.

@cembo basinc testi yaptirmak ta mantikli, peki neden audi de sanayideki ustada bunu soylemez onu anlamiyorum bunu yapmak zor mu?

audi bu motor 2000 de 1 litreye kadar eksiltir normaldir diyebiliyor.

motorumun sol tarafinda yag terletmesi gibi bisey gozukuyor, ustada sen ustten yag koyarken olmustur bukadarciktan bisey olmaz diyor. Ki bikackere yag doldururken dokuldu dogru.

 
audi de sanayideki ustada bunu soylemez onu anlamiyorum bunu yapmak zor mu?

audi bu motor 2000 de 1 litreye kadar eksiltir normaldir diyebiliyor.
Tahmini yazıyorum, VW grubu motorlarını verimli çalışmaları için segmanlarını biraz gevşek tutuyor ve bu da belli bir yağ tüketimine neden oluyor. Sürüş tarzı, mevsim, kullanılan yağın özellikleri, aracın yeni veya yıpranmış olması gibi değişik faktörler yağ tüketim düzeyini etkileyebiliyor. Özellikle eski tfsi motorlarda yağ segmanları skınıtılıydı ve bir ara kardeşimin 2.0tfsi Audi'sini kullanmıştım ve her iki benzin depo dolduruşumda neredeyse 1L yağ ekliyordum, ama tabii çok güzel kaçıyordu. Sattık kurtulduk. Neyse konuyu dağıtmayalım.

El kitabını bakılacak olursa 1L/2000km'ye kadar yağ tüketimi normal deniyor. Ama bu çan eğrisinin en ucudur olsa olsa. Genelde yağ değişiminden yağ değişimine 1L kadar eksiltmesi, yani yağ çubuğunun ne üst seviyesinden en alta inmesi normal karşılanabilir. 

Sizin aracınızda yağ eksiltme baştan beri var mıydı, sonradan mı gelişti?

Baştan beri varsa bagajda yağ ile gezmek en kolay çözüm. 5W-40 (VW502.00) grubu yağın kullanılmasının tüketimi nasıl etkilediği izlenebilir. 

Sonradan olduysa segmanlarda aşınma dahil motorla ilgili sorunları düşünmek lazım. Kompresyon ölçümünü servisler nedense pek sevmiyorlar, belki ekipmanları olmaması, belki el tutması, belki norm değerlerin ve sapmaların çok net olmaması, belki de kompresyon düşük çıkmasının çalışma ve/veya performans sorunu olmadığı sürece rektifiye için yeterli bir neden olmaması bunun nedenleri olabilir. Diğer bir deyişle kompresyon düşük çıksa bile gene bir önceki paragrafta bulacağız kendimizi.    

 
Tahmini yazıyorum, VW grubu motorlarını verimli çalışmaları için segmanlarını biraz gevşek tutuyor ve bu da belli bir yağ tüketimine neden oluyor. Sürüş tarzı, mevsim, kullanılan yağın özellikleri, aracın yeni veya yıpranmış olması gibi değişik faktörler yağ tüketim düzeyini etkileyebiliyor. Özellikle eski tfsi motorlarda yağ segmanları skınıtılıydı ve bir ara kardeşimin 2.0tfsi Audi'sini kullanmıştım ve her iki benzin depo dolduruşumda neredeyse 1L yağ ekliyordum, ama tabii çok güzel kaçıyordu. Sattık kurtulduk. Neyse konuyu dağıtmayalım.

El kitabını bakılacak olursa 1L/2000km'ye kadar yağ tüketimi normal deniyor. Ama bu çan eğrisinin en ucudur olsa olsa. Genelde yağ değişiminden yağ değişimine 1L kadar eksiltmesi, yani yağ çubuğunun ne üst seviyesinden en alta inmesi normal karşılanabilir. 

Sizin aracınızda yağ eksiltme baştan beri var mıydı, sonradan mı gelişti?

Baştan beri varsa bagajda yağ ile gezmek en kolay çözüm. 5W-40 (VW502.00) grubu yağın kullanılmasının tüketimi nasıl etkilediği izlenebilir. 

Sonradan olduysa segmanlarda aşınma dahil motorla ilgili sorunları düşünmek lazım. Kompresyon ölçümünü servisler nedense pek sevmiyorlar, belki ekipmanları olmaması, belki el tutması, belki norm değerlerin ve sapmaların çok net olmaması, belki de kompresyon düşük çıkmasının çalışma ve/veya performans sorunu olmadığı sürece rektifiye için yeterli bir neden olmaması bunun nedenleri olabilir. Diğer bir deyişle kompresyon düşük çıksa bile gene bir önceki paragrafta bulacağız kendimizi.    
araç 2 senedir bende 150.000 de aldım ilk aldığımda liqui moly 4200 5-30 koyduk 8000 km sonra turbo arıza yaptı,

valfte sorun var dedni turbo onarıldı, onarımdan sonra yağ değişir dendi, bende yeni yağa geçeyim 1 litre eksiltmiş eski araçlarıma hep mobil kullandım dedim mobil olsun.

Mobil 1 esp 5-30 yaklaşık 8000 km de 3 litre ekleme yapmışımdır.

internette yağ incelemesi yok sıcaklık analizi vs herşeyi yapan bi rus var orda 5-30 total ineo long life sıcaklığa dayanımı vs si güzel olarak algıladım, ona geçtim pişmanım.

çokta motor açılsın ellensin de istemiyorum, sonra başım daha çok ağrır diye ,

şuan kendimi avuttuğum tek şey araç herdaim temiz yağla gidiyor :)  bakımda koyduğum yağ artık içinde yoktur.

 

Geri
Üst Alt