4.yıl bakımı


41HU367

Üye
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
481
Tepkime puanı
174
Konum
Kocaeli
İsim
YLDRM41
  Arkadaslar selamlar aracimi yildan oturu 4.bakima yetkili servise goturecegim.km.47k.

Yildan dolayim %25 indirim motor yağindada %16 indirim olduğu söylendi.bakim fiyati 1223tl fiyat verdiler.bu fiyatin icinde bujilerde dahilmis.fakat ben bujileri degistirmek konusunda kararsizim.aracin ilk sahibiyim.bu zamana kadar buji ile alakali bi uyari vermedi arac.bujilere 320 lira gibi bi fiyat verdiler.acaba degistirmelimiim.

 
Bende degistirmicem gibi ama yinede bi danismak istedim aracin ilk sahibiyim hic bi sikintim olmadi bu zamana kadar

 
Bujilerle ilgili araçta uyarı sistemi yok diye biliyorum!

Bu uyarı ışığı yanacak diye beklerseniz ? Boşa beklersiniz

Buji 4 yıl yada 60 bin km kuralı var.

Buji kafalarının zamana bağlı oksidasyonla deforme olmasının önüne geçemezsiniz!

Max 4 yıl

 
Bujinin ömrünün ilk sahibi olmanızla bir alakası yok, 4 sene dolduysa değiştirilmesi tavsiye edilir. Ateşleme sistemi aracın en önemli organlarından biri, bence ihmal etmeyin. 2 bakımda bir değiştirilmesi tavsiye edilen araçlar var, 4 senelik bir periyot bence uzun bir süre.

 
Bende zaten simdi degismesemde bir dahaki bakima değistirecektim.ilk sahibiyim derken sunun icin soyledim aracin gecmisini biliyorum.ne bi mars almama ne tekleme nede elektrksel bi sorunum oldu.4 yil oldu kmden dolayi dusunmustum.

 
Aslında bujinin ömrünü yıl değil de katedilen km ile değerlendirmekte yarar var. Yüksek ısı elektrod yüzeylerinde oksidasyon ve aşınmaya neden olur ve kutuplar arası aralık her 10.000 km'de 0.05-0.1 mm kadar artar.  Aralık arttıkça arkı üretmek için gerekli voltaj artar, bu bir yandan ateşleme bobinin yükünü arttırırken, diğer yandan ateşleme hatalarına neden olur. Başlangıçta fark edilmesi de kolay olmaz.  

Eskiden bakır elektrod ile üretilen bujilerin ömrü 20.000 km civarında iken platin, iridyum gibi daha dayanıklı malzemeler ile bu süreler 90.000 km'ye kadar yükseldi. 

Golf için öngörülen 60.000 km'nin gerçekçi olduğunu düşünüyorum, yıl burada ikinci planda ve önemsiz kalır, bununla beraber geç değiştirmektense erken değiştirmeyi yeğlemek lazım, ayrıca garanti süreciyle ilgili sorun yaşamamak için servis koşullarına uymakta yarar var.

Yani 47.000 km'de değiştirmek şart değil, ama iyi olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Buji yılla alakalı bir şey değil bu arada çok çok çok kötü durumdaysa arızayı düşüyor ateşleme kesikliği arızası veriyor.

 
Cevabiniz icin tesekkurler.garantim bitti.aracim da manuel ama nedense yetkili servis bana daha guvenilir geliyor.belki bir bakim daha sallayabilirim.

 
Bende sirf km den oturu karasiz kaldim.yoksa  degismek tabiki en dogrusu.birde merak ettigim servisin takacagi buji arabanin orjinalindekinin aynisi mi birebir

 
servis antifrizi hiç değiştirmiyor bunun ömrü nedir , baktık iyi durumda diyorlar her sene sallıyorlar.

bunun bir ömrü yok mu ?

 
servisin takacagi buji arabanin orjinalindekinin aynisi mi birebir
Birebir aynı marka olması beklenemez ama uyumlu ve yeterli bir ürün olacağı konusunda kuşku duymaya gerek olmayacaktır. 

servis antifrizi hiç değiştirmiyor bunun ömrü nedir , baktık iyi durumda diyorlar her sene sallıyorlar.
Raf ömrü 8 yıl ile sınırsız arasında değişiyor.

Soğutma sistemi sıvısı değişim aralıkları üreticiden üreticiye ve aynı üreticide modeller arasında değişim gösterebiliyor. 

Golf için önerilen bir değişim süresi yok. Hidrometre ile antifriz düzeyinin ve phmetre ile asiditesinin ölçülmesi lazım, bunlar düzgünse kullanmaya devam edilebilir. 

Antifriz sıvısı soğukta donmayı, sıcakta kaynamayı engellerken, aynı zamanda pas (korozyon) önleyici niteliği var ve bu son özellik zaman içerisinde sıvıda asiditenin artması ile niteliğini kaybedebilir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
servis antifrizi hiç değiştirmiyor bunun ömrü nedir , baktık iyi durumda diyorlar her sene sallıyorlar.

bunun bir ömrü yok mu ?
4-5 yıl da bir değiştirmek gerekli., Servisteki alet sadece donma noktası ölçer., antifirizin sadece donmaya karışı koruma sağlaya bir sıvı değildir ., antifiriz aynı zamanda korozyon/paslanma karşı koruma sağlar., sürekli ısınan ve soğuyan bu sıvı zamanla özelliğini kaybeder., Motorda korozyon başlarsa geri dönüşü olmayacağı için 4-5 yılda bir değiştirilmesi önerilir..

 
Bende sirf km den oturu karasiz kaldim.yoksa  degismek tabiki en dogrusu.birde merak ettigim servisin takacagi buji arabanin orjinalindekinin aynisi mi birebir
Bu soru biraz absürt olmuş., Fabrikanın taktığı NGK marka., serviste aynı marka takıyor.. yetkili bir servisin başka bir ürün takma gibi bir seçeneği olamaz..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Benimde 4.bakım 20 gün sonra.Geçen bakımda danışman demişti bujiler seneye diye, bu kesin olacak zaten(31800 km'deyim)Fren hidrolik yağı için beni nem ölçtük deyip sallayacakmı,antifrizi değiştirelim mi ne diyecek çok merak ediyorum.

Konu sahibinin arabasının sorunsuzluğunun devamı için bujiler değişmeli.Defalarcada burada yazıldı bu durum zaten.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt