1.5 TSI - Rölantide Sarsıntı


mysf

Üye
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
42
Tepkime puanı
15
İsim
mehmet yusuf
Arkadaşlar bu sıralar size çok soru sordum farkındayım. 1.5 tsi aracım rölantide çalışırken sarsıntısını ayaklarımda hissedebiliyorum. Aracınızda böylemidir. Benimkindemi sorun var. Daha önce kullandığım 1.2 tsi de bu kadar titreme olmuyordu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar bu sıralar size çok soru sordum farkındayım. 1.5 tsi aracım rölantide çalışırken sarsıntısını ayaklarımda hissedebiliyorum. Aracınızda böylemidir. Benimkindemi sorun var. Daha önce kullandığım 1.2 tsi de bu kadar titreme olmuyordu
1.2 kullanmadığım için kıyas yapamam ancak bende rahatsız eden bir titreşim yok hocam. Sadece motor rolantideyken oldukça düşük seste ancak dikkat edersen tren gibi ses çıkartıyor. 

 
Upvote 0
Arkadaşlar bu sıralar size çok soru sordum farkındayım. 1.5 tsi aracım rölantide çalışırken sarsıntısını ayaklarımda hissedebiliyorum. Aracınızda böylemidir. Benimkindemi sorun var. Daha önce kullandığım 1.2 tsi de bu kadar titreme olmuyordu
Normal değil araç kaç kmde dsg mi bakımları ne zaman yapıldı nerede yapıldı titreşime neden olan bir sürü şey var bunları forumda tespit etmek çok zor servise çekin baksınlar derim.

 
Upvote 0
Devir kacta duruyo? Ve 1.5 tsi dediginiz ACT deil mi ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Benim 1.2 tsida yapıyor bazen ama sizin bahsettiğiniz sarsıntının derecesi ney onu bilemiyorum. Yani normal çalışırken periyodik olarak x saniyede bir ayağıma gelen hafif bir titreşim oluyor. Bendeki bundan ibaret.

Çok nadir devir bi tık yüksek şekilde motor çalışıyorken hafifde titreme varken Vitesi P den başka bir konuma alırken zorlanıyorum, bir tık daha ısrar edip vites değişince araç ve sesi rahatlıyor. Bide soğukken hafif ısındıktan sonra devir normale dönerken biraz titrer odur yani bendeki titremeler.

Yada ne biliyim aynaları yukarı kaldırma tuşlarına basınca veya basılı tutunca motor sessinde azda olsa bi değişiklik tokluk olup normale dönüyor. Sürücü camı kapalıyken yinede kapatmak için 3-4 saniye basılı tutunca tık....tık sesi veriyor bu süre boyunca  bir tık titreşüm oluyor 2. Tık sesinden sonra normale dönüyor mesela.o tarz bir titreşim bunlar yani.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Devir kacta duruyo? Ve 1.5 tsi dediginiz ACT deil mi ?
Devir 0.7 civarlarında duruyor. Evet act motor. 

Normal değil araç kaç kmde dsg mi bakımları ne zaman yapıldı nerede yapıldı titreşime neden olan bir sürü şey var bunları forumda tespit etmek çok zor servise çekin baksınlar derim.
Araç daha 500 km de sıfır yani 

 
Upvote 0
Hocam benim 1.6 tdi de motor soğukken bariz titreme oluyor. Benimkinin sebebi volant tan kaynaklı. Sıfır arabanın volantında sorun olacağını pek zannetmiyorum. Ama servise göstermekte fayda var. 

 
Upvote 0
@mysf Gayet normal.

Benim ilk 7 m de zerre sarsinti yokken ikinci 7 de devir 690 700 de durur ve ilkine kiyasla hissedilit sarsinti var. Bir peceteyi burusturup konsola koyun ya da pet siseye su doldurup koyun. Titresimi gayet gozle takip edebilirsiniz. Ilk 7 mden pecete hic titremez sise icindeki su da sallanmazdi. Ikinci 7 m de pecete titriyo su da sallaniyo  :)

ST ye sordum. Her yil 7 nin motorlarinda guncellemeler hatta siz bilmeseniz de parca degisimleri yapilir. Bu senenin motoru gecen senekiyle ayni deildir demisti. Kaldi ki sizinki 1.5 ve ACT.

Hissedilen sarsintiyi abartmiyorsaniz gayet normal oldugunu soylemek mumkun. Ben de bu aradaki sarsinti farkina cok takilmistim zamaninda. Hatta ilk 7 de isiklarda beklerken o kadar sessiz ve titresimsidi ki araba stop etti sanirdim. Simdikinde hic oyle sanmiyorum :D  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Hayır hocam valf değişti sadece. 
Bu tarz sorunlarda öncelikle şüphelenilen yerden başlamak sorun tespiti için zaman kazandırabilir aracınızın yağ pompasında bir sıkıntı olsa tekrar ışık yakar bu nedenle aklıma ilk gelen şey krank ve kam mili sensörü bu iki sensör ateşleme zamanlamasını ayarlar bu sensörlerde oluşacak bir dengesizlik aracın rölantide titreşimli çalışmasına neden olabilir, başka bir çok sebep daha sıralanabilir fakat aracın kmsi çok düşük onları düşünmek son çare pompanın bozulması demek pistonlardan turboya kadar değişim gerektirebilir, aracınız çok yeni bu kmde saat gibi sessiz titreşimsiz çalışmalı. Size tekrar servis yolu gözüküyor sanırım.

Ek olarak aracın kmsi yüksek olsa tıkalı filtre, yağ ömrünün dolması, yağ seçimi, pompa arızası, rulmanların aşınması gibi sıralayabilirdik...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
bu işlerde hiçmi yoktur ? 

babanızın dedenizin  size devir yapmış olduğu 30 yıllık bir motor ustası 

hani şu dükkan önünde  kaputu kaldırıp da   önce rölantide dinleyip , sonra gaz ver abi diyen .... (en son taammamm  stop et diyen)   

motorun çalışma sesindeki notalara göre kendine yol tarifi biçip  nokta atışı hedefe ulaşan USTALARDAN bahsediyorum .

evet tamam garantili daha sıfır araç ! ama bu işlerde uzman bir ustanız olması çok iyi olurdu. 

salt doğuşa teslim olmak ? garanti hikayesine mecburiyet ama ,  

buradan da sanal tariflerle titreşim var sorununa çare bulmak çok zor ! 

keşke bir ustanız olsaydı ! 

 
Upvote 0
@Savatage merhaba, ben iyi bi ustaya gösterdim. O da evet titreşimli çalışıyor ama 1.5 tsi motorlar daha bu tip arızalara gelmediğinden karşılaştırma yapmak lazım dedi. Başka bi 1.5 tsi golfle bunu dinlemek en doğrusu olacaktır dedi. Ben servise sordum zaten bu böyle normal dediler tabi ki. Bende sizlerden sorayım istedim 1.5 tsi kullanıyorsunuz 1.4 ve daha öncesi araçları da kullandınız. Belki evet bizimki de biraz titreşimli, yada biz gece gündüz rölantide aracı hiç hissetmiyoruz dersiniz diye sormak istedim hocam

 
Upvote 0

Vaktiniz varsa servise uğrayın başka bir 1.5tsi araca ordaki ustayla birlikte bakın o an serviste olan falan bir araç illaki vardır başka türlü içiniz rahat etmez


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt