Baski Balata Degisimi


Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
57
Tepkime puanı
33
Konum
istanbul
İsim
bekir
Merhaba Arkadaslar,

Golf 7 2014 TDI manual aracimin baski balatasini ozel serviste degistirdim. Sasi numarasindan bakilip Luk marka debriyaj seti ile degistirdiler. Volan'da herhangi bir sikinti yoktu dediler, bu yuzden bir islem yapilmadi. Set ile beraber sanziman yagi da castrol 80W ile yenilendi. Debriyaj ile sorun kalmadi fakat, vites gecisleri sorunlu hale geldi.

Sikinti arac sogukken kendini daha cok belli ediyor. 15-20 km hizla giderken 2'den 1. vitese dusmeye calistigimda cok zor geciyor, zorlamak lazim geliyor. Herhangi bir cartlama veya siyirtma sesi gelmiyor. Sanziman isindiktan sonra biraz rahatliyor ama halen cok rahatsiz edici duzeyde.

Boyle bir durumla karsilasan oldu mu daha once? Tecrubelerinizi paylasabilirseniz cok sevinirim.

 
@bekirtaskin aradığınız cevapla alakalı değil ama bütün bu işlemler serviste ne kadar mal oldu ? parça fiyatları ayrı işçilik ayrı olarak ?

 
Upvote 0
Merhaba Arkadaslar,

Golf 7 2014 TDI manual aracimin baski balatasini ozel serviste degistirdim. Sasi numarasindan bakilip Luk marka debriyaj seti ile degistirdiler. Volan'da herhangi bir sikinti yoktu dediler, bu yuzden bir islem yapilmadi. Set ile beraber sanziman yagi da castrol 80W ile yenilendi. Debriyaj ile sorun kalmadi fakat, vites gecisleri sorunlu hale geldi.

Sikinti arac sogukken kendini daha cok belli ediyor. 15-20 km hizla giderken 2'den 1. vitese dusmeye calistigimda cok zor geciyor, zorlamak lazim geliyor. Herhangi bir cartlama veya siyirtma sesi gelmiyor. Sanziman isindiktan sonra biraz rahatliyor ama halen cok rahatsiz edici duzeyde.

Boyle bir durumla karsilasan oldu mu daha once? Tecrubelerinizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
15-20 km ile giderken 2den 1e atilmazki atarsanız da zor geçer normal bi durum bence

 
Upvote 0
Bire gecince sallaniyor mu? Baskida sorun olabilir benim basima geldi hemde sıfır parcada

 
Upvote 0
Debriyaj seti : 1180 TL 
Şanzıman yağı : 100 TL 
İşçilik : 300 TL
Çok pahalı..!! Neredeyse yetkili servis fiyatına yapmışlar., Bu işlemleri yapan yer debriyaj bilyasını değiştirdim mi..?

Şanzıman yağı kaç litre koydular..? Castrol 80W denilen yağ araca uygun mu bilmiyoruz.!! Siz şanzıman yağını değiştirseniz de sistemin içinde, dişlilerde ve şanzıman yağ karterinde bir miktar eski yağ kalacaktır., sistemde 2 farklı marka yağın olması önerilmemektedir., bu sebebten orjinal yağın aynısından kullanılması bu tip sorunların önüne geçer.! 

Sanayide 100 kişiye sorup 10 popüler cevap isteseniz bunların 99’u baskı-balata değişirken volant değişmez derler., ancak iyi bir usta bilir ki volantın da değişmesi gerekir.!!

Neden çünkü balatanın bir yüzü “baskı diski” ile temas eder, diğer yüzü de volant diski ile temas halindedir., baskı diski aşınıyor değiştiriyorsunuz., iyi de güzel kardeşim baskı diski aşınıyor da., volant diski aşınmıyor mu..? O da aşınıyor neden değiştirmiyorsunuz., çünkü volant diskini değiştirirse masraf artar bu da müşteriyi kaçırır., bundan dolayı hiç biri değiştirmez., Bunu böyle 30-40 senedir yapa yapa o ustanın yanında yetişen çırakta ne gördüyse ilerde dükkan açıtığında aynı mantıkla devam ediyor., sonuç ortada..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
15-20 km ile giderken 2den 1e atilmazki atarsanız da zor geçer normal bi durum bence
Orjinal balata varken boyle bir durum olmuyordu.

Bire gecince sallaniyor mu? Baskida sorun olabilir benim basima geldi hemde sıfır parcada
Sallanma veya sarsinti yok, 1. vitese duserken sanki onunde duvar var. Geri giderken arac durmadan vistesten cikarmak istenildiginde de zor cikiyor.

Çok pahalı..!! Neredeyse yetkili servis fiyatına yapmışlar., Bu işlemleri yapan yer debriyaj bilyasını değiştirdim mi..?

Şanzıman yağı kaç litre koydular..? Castrol 80W denilen yağ araca uygun mu bilmiyoruz.!! Siz şanzıman yağını değiştirseniz de sistemin içinde, dişlilerde ve şanzıman yağ karterinde bir miktar eski yağ kalacaktır., sistemde 2 farklı marka yağın olması önerilmemektedir., bu sebebten orjinal yağın aynısından kullanılması bu tip sorunların önüne geçer.! 

Sanayide 100 kişiye sorup 10 popüler cevap isteseniz bunların 99’u baskı-balata değişirken volant değişmez derler., ancak iyi bir usta bilir ki volantın da değişmesi gerekir.!!

Neden çünkü balatanın bir yüzü “baskı diski” ile temas eder, diğer yüzü de volant diski ile temas halindedir., baskı diski aşınıyor değiştiriyorsunuz., iyi de güzel kardeşim baskı diski aşınıyor da., volant diski aşınmıyor mu..? O da aşınıyor neden değiştirmiyorsunuz., çünkü volant diskini değiştirirse masraf artar bu da müşteriyi kaçırır., bundan dolayı hiç biri değiştirmez., Bunu böyle 30-40 senedir yapa yapa o ustanın yanında yetişen çırakta ne gördüyse ilerde dükkan açıtığında aynı mantıkla devam ediyor., sonuç ortada..
Erel'e sordum 2000 lira Luk marka debriyaj seti ve 2000 lira iscilik istedi. Arabanin yasi oldugu icin %20 civarinda indirim olacak dediler. Sanziman yagi degismeyecek dediler.

Ben de forumda okudum volant'in degismesi gerektigini fakat ikisi beraber fiyat olarak tatsiz noktalara cikiyordu.

Sikinti volanttan mi bilmiyorum ama baska bir ustaya sordugumda; ya yan sanayi debriyaj setinden kaynaklidir veya vites halatinda defarmasyon olabilir dediler. Bir sekilde hallederiz ama tekrardan sokmek lazim gelebilir dediler. 

Tatsiz bir olay, internette arastirdigimda 1 hafta sonra 100 km gectikten sonra normale donmeler oldu diyenler var, yagdandir diyenler var, hidrolik havasi alinmasi lazim diyenler var. 1 hafta bekleyip sonrasinda aksiyon almayi planliyorum.

 
Upvote 0
hocam o hızda 1'e sorunsuz geçmesi normal değil bence.Şuan geçmiyor ya da zorlanıyor oluşu daha normal geldi bana.135 bin km manuel araç kullandım fiestam vardı baskı balata da hiç değişmedi hepaynı durum vardı yani zor geçer o hızlarda dişliler çok hızlı dönüyor 1. vites o yüzden geçmemesi normal bence.

 
Upvote 0
hocam o hızda 1'e sorunsuz geçmesi normal değil bence.Şuan geçmiyor ya da zorlanıyor oluşu daha normal geldi bana.135 bin km manuel araç kullandım fiestam vardı baskı balata da hiç değişmedi hepaynı durum vardı yani zor geçer o hızlarda dişliler çok hızlı dönüyor 1. vites o yüzden geçmemesi normal bence.
Tam anlatamadim, biraz zor gecmesi normal dediginiz gibi disli devirleri vs. durumu zorlastiriyor. Fakat benim anlatmaya calistigim durum yokus yukari cikarken vites dusmen gereken yerde cok zorda birakan bir sey, sanki duvar var gibi. Cift debriyaj, ara gazi gibi seyler de fayda etmiyor. 

 
Upvote 0
hocam balata yeni olduğu için bu sorunları yaşıyor olabilirsiniz.Nasıl fren balatası değişimi sonrası bir süre frenler tutmuyorsa bu da aynı şekil bence.Biraz da forumlarda baktım insannlar da bu şekilde yazışmışlar.

 
Upvote 0
Wv manuel olsun dsg zaten dillere destan sanumanı iyi değil türkiye koşullarına göre mi değil yoksa türk insanına göre mi değil anlamadım ama sıkıntılı bende değiştirdim vites sallanıyor soğuk havada Vitesler geçmiyor ısınması lazım belli yağda problem var ha bu değsimi de serviş yaptı ne diyorlar normal tabiki alisacakmis 13 bin km oldu alışamadı gitti daha beter oldu 1. Viteste kalkarken tak tak vuruyor nasıl sallanıyor vites topuzu 6. Viteste 90 la giderken gaza basıyorum 110 na çıkana kadar vites geriliyor ama normaaaal alıştık yolda kalsak amaaan norman araba  bu diyecekler soruna çözüm bulursanız takipteyim iyi bi usta olursa hiç önemli değil mesafe giderim geçmiş olsun bu arada normal değil aracinız benimde sizin gibi başladı şimdi vites sallanıyor soğuk havada vites geçmiyor alışacak derken volani da yedik sanırım ama işte her millet yak ettiğini  görüyor normal....Ha bide şoförlük ogretecekler ben golf ten önce şirket araçları dahil kaç manuel araba kullandım hele bi corsam vardı 230 bin km de aracı devrettim baskı degistirmedim uzun yolda kullaniyordum bunu da uzun yolda kullanıyorum sıfır aldım 65 binde indi sanzuman gaza basinca devir saati yukseliryordu araba gitmiyordu...

Tiksindim binemiyorum mersedes s serisi fiyati olmuş arabalar soruları bitmiyor usta desen zaten tek kelime normal araba kullanmayi öğretmeye kalkarlar e başka markaları da kullanıyorum kullandim sıkıntı olmadı....

 
Upvote 0

Üyelerin dediği gibi 

15-20 hız 1. Vitese almak için çok yüksek bir hız.

5-10 km  hıza düşülmüşse 1. Vitese başvurulur? (10 bile fazla da??)

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt