20 yıllık Ford kullanıcısı oldu mu size Golf'cü!?


cembo

Üye
Katılım
17 Ocak 2020
Mesajlar
204
Tepkime puanı
452
Konum
Antalya
İsim
Cem Boneval
Tanışma bölümünde de yazdım. Opel Astra GS peşindeyken satış elemanına kızıp Ford bayisine girmiş ve vitrinde gördüğüm Ford Focus Sport Trend 2000'i anında satın almıştım 20 yıl önce. O zaman bu zamandır Ford'un sürüş dinamikleri beni hep keyiflendirdi.

Ta ki benzer bir olayı iki hafta önce yaşayana kadar, kullanmakta olduğum Focus 1.6EB'tan yaşlılık (hem araç hem ben :) ) nedeniyle ayrılmaya karar verdim, ama yerine alabilecek bir Ford bulamadım. O hayal kırıklığı ile beklemedeyken bir arkadaşım arabamı kaşla göz arasında sattı, arabasız kalınca da mantık evliliğine karar verdim ve bir Golf edindim. Bir gün içinde tüm alım-satımlar bitti. 

Tam model adı Golf 1.5 TSI ACT 150 PS DSG Comfortline. Herşeyi anlatıyor zaten!

Focus'tan gelen biri gözüyle aracı biraz incelersek:

Tasarım "Golf", her halinden belli, kutu araba, 70'lerden beri aynı desem yanlış olmaz, yuvarlatılmış hatlar falan gerçeği değiştirmiyor, heyecansız, sıradanlık düzeyinde, adeta sıkıcı bir tasarım.

Ve fakat çok işlevsel, dış boyutlara oranla iç hacim çok başarılı, ayrıca ferah ve aydınlık, Focus’tan sonra çok rahatlatıyor.

Malzeme ve işçilik kalitesine de diyecek yok. Mesela koltuklar hem rahat, hem de mükemmel yan, bel ve baldır desteği veriyor.

Comfortline donanım olsa da gerekli her şey var; 16" Hita alüminyum alaşımlı jantlar, şık koltuk döşemeleri ve iç dekorlar, ambiyans aydınlatma (renksiz ama var), 8" Renkli Dokunmatik Ekranlı Radyo "Composition Media" Mobil bağlantı arayüzü, "App-Connect" ve 8 hoparlör, renkli ekranlı yol bilgisayarı, BT telefon bağlantısı, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, direksiyonda vites kulakçıkları, kararan iç dikiz aynası, ön-arka park sensörü, LED gündüz sürüş farları, ön sis farları (eş zamanlı statik dönüş farı), LED stoplar, otomatik yanan farlar; yağmur sensörü, çift bölgeli tam otomatik klima sistemi, ön kol desteği ve entegre eşya gözü, bir sürü hava yastığı, lastik basınç göstergesi, amortisörlü motor kaputu, start-stop özelliği, soğutmalı torpido, otomatik kapı kilitleme, yaz yaz bitmedi. Özetle pek eksiği yok. Zaten asla donanım delisi olmadım. Giderine bakarım, gösterişine değil. 

Farlar diyenleri duyar gibiyim, evet ama halojen farların aydınlatma genişliği de yoğunluğu da gayet yeterli.

Motor yeni nesil, 1.5L’ye yükseltilmiş silindir kapamalı model, 1500 dd sonrasında 250 Nm tork ve 5000 dd üstünde 150 PS güç üretiyor. Karakter olarak benim eski 1.6EB ile çok benzer, alt devirlerden kolayca hızlanıyor, üst devirlerde de hoş bir güç üretiyor. Başarılı yani. Bu arada çalıştığı zamanın üçte birini 2 silindir olarak geçiriyor ve bunu ekranda görmeseniz fark etmiyorsunuz.

Şanzıman 7 ileri çift kavramalı bildik DSG, daha birbirimize pek alışamadık. Aklımı okumayı beceremiyor (bunu en iyi BMW yapıyor da o kadar parayı sokakta tutamam), ben de derdimi anlatmakta biraz acemilik çekiyorum. Vites geçişleri hızlı ve oldukça sarsıntısız, yumuşak kalkışta belli belirsiz bir titrem hissediliyor (bu Alman medyasında da eleştiri konusu olmuş), motor gücünü verimli kullanıyor, ancak D’de kullanılırsa 1500-2000 dd aralığında kalıp gaz yemek istemiyor, yani tamamen ekonomi odaklı, vites küçültmede oldukça isteksiz. Beri taraftan S konumuna alınca karakteri tamamen değişip atak bir araç haline geliyor. Genelde D’de giderken ani hızlanma ihtiyacı doğduğunda ya hemen S’ye almak, ya da kulakçıktan manüel vites düşürmek lazım.

Motor şanzıman kombinasyonu tahmin edileceği gibi başarılı tüketim verileri sağlıyor. Focus ile gittiğim tarzda Ankara Antalya arası 5.6L/100km yaktım, bu değer Focus’ta 7,5-8 altına inmezdi, şehir içi de 6.5-6.8 dolaşıyorum, Focus’ta 9 idi. Yani %25-30 daha az yakıyor.

Yol tutuş ve konfora gelirsek, tatlı sert, virajda iz takip gayet başarılı, biraz burun üstü dalma ve önden kayma eğiliminde, ama ESP daha pek devreye girmedi, direksiyon tepkileri Focus kadar canlı değilse de (ki bu bana zaman zaman fazla canlı gelmiştir, hatta nörotik demişliğim bile var) yeterince kontrollu ve güvenli. Genel olarak daha sakin ve ağırbaşlı bir kullanma stili telkin ediyor ki, bu ilerleyen yaşımla iyi örtüşen bir tarz oldu. Bu arada arka aks çok kollu, torsiyon değil.

Şimdilik çok keyif alıyorum. Rodajı bitsin, biraz zorlayıp izlenimlerimi eklerim.

Birkaç resim de paylaşayım. Çoğunuza aşinadır ama olsun. 

:masallah:  eksik etmeyelim  :sofor:

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kazasız belasız, güzel günlerde kullanın inşAllah.Golf'ün tadını kullanmaya devam ettikçe, daha çok almaya başlayacaksınız.

 
@cembo hocam allah kaza bela vermesin.Bir cam filmii istiyor onu söyleyeyim :D.bana aralık ayında bu aracın cam tavanlısına samsun özon 171 fiyat çekmişti.Özel olmazsa aracın fiyatını paylaşabilrseniz merakımı gidermiş olursunuz.

 
Hoş geldiniz

Hayırlı olsun

Sizi baklava.xls excel dosyasina ekledim


 
hayırlı olsun

iki araç hakkımda karşılaştırma ve şimdiye kadarki deneyiminizi çok güzel aktarmışssınız..

ikisi de alman ama (ford'da kullandım yıllarca) ford'daki afedersiniz ama od.nluk bana kamyon hissi uyandırdı  hep.

 
hoş geldiniz güzel günlerde kullanın

 
Güzel bir yazı olmuş Allah güle güle kullanmayı nasip etsin.

 
Tanışma bölümünde de yazdım. Opel Astra GS peşindeyken satış elemanına kızıp Ford bayisine girmiş ve vitrinde gördüğüm Ford Focus Sport Trend 2000'i anında satın almıştım 20 yıl önce. O zaman bu zamandır Ford'un sürüş dinamikleri beni hep keyiflendirdi.

Ta ki benzer bir olayı iki hafta önce yaşayana kadar, kullanmakta olduğum Focus 1.6EB'tan yaşlılık (hem araç hem ben :) ) nedeniyle ayrılmaya karar verdim, ama yerine alabilecek bir Ford bulamadım. O hayal kırıklığı ile beklemedeyken bir arkadaşım arabamı kaşla göz arasında sattı, arabasız kalınca da mantık evliliğine karar verdim ve bir Golf edindim. Bir gün içinde tüm alım-satımlar bitti. 

Tam model adı Golf 1.5 TSI ACT 150 PS DSG Comfortline. Herşeyi anlatıyor zaten!

Focus'tan gelen biri gözüyle aracı biraz incelersek:

Tasarım "Golf", her halinden belli, kutu araba, 70'lerden beri aynı desem yanlış olmaz, yuvarlatılmış hatlar falan gerçeği değiştirmiyor, heyecansız, sıradanlık düzeyinde, adeta sıkıcı bir tasarım.

Ve fakat çok işlevsel, dış boyutlara oranla iç hacim çok başarılı, ayrıca ferah ve aydınlık, Focus’tan sonra çok rahatlatıyor.

Malzeme ve işçilik kalitesine de diyecek yok. Mesela koltuklar hem rahat, hem de mükemmel yan, bel ve baldır desteği veriyor.

Comfortline donanım olsa da gerekli her şey var; 16" Hita alüminyum alaşımlı jantlar, şık koltuk döşemeleri ve iç dekorlar, ambiyans aydınlatma (renksiz ama var), 8" Renkli Dokunmatik Ekranlı Radyo "Composition Media"Mobil bağlantı arayüzü, "App-Connect" ve 8 hoparlör, renkli ekranlı yol bilgisayarı, BT telefon bağlantısı, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, direksiyonda vites kulakçıkları, kararan iç dikiz aynası, ön-arka park sensörü, LED gündüz sürüş farları, ön sis farları (eş zamanlı statik dönüş farı), LED stoplar, otomatik yanan farlar; yağmur sensörü, çift bölgeli tam otomatik klima sistemi, ön kol desteği ve entegre eşya gözü, bir sürü hava yastığı, lastik basınç göstergesi, amortisörlü motor kaputu, start-stop özelliği, soğutmalı torpido, otomatik kapı kilitleme, yaz yaz bitmedi. Özetle pek eksiği yok.  Zaten asla donanım delisi olmadım. Giderine bakarım, gösterişine değil. 

Farlar diyenleri duyar gibiyim, evet ama halojen farların aydınlatma genişliği de yoğunluğu da gayet yeterli.

Motor yeni nesil, 1.5L’ye yükseltilmiş silindir kapamalı model, 1500 dd sonrasında 250 Nm tork ve 5000 dd üstünde 150 PS güç üretiyor. Karakter olarak benim eski 1.6EB ile çok benzer, alt devirlerden kolayca hızlanıyor, üst devirlerde de hoş bir güç üretiyor. Başarılı yani. Bu arada çalıştığı zamanın üçte birini 2 silindir olarak geçiriyor ve bunu ekranda görmeseniz fark etmiyorsunuz.

Şanzıman 7 ileri çift kavramalı bildik DSG, daha birbirimize pek alışamadık. Aklımı okumayı beceremiyor (bunu en iyi BMW yapıyor da o kadar parayı sokakta tutamam), ben de derdimi anlatmakta biraz acemilik çekiyorum. Vites geçişleri hızlı ve oldukça sarsıntısız, yumuşak kalkışta belli belirsiz bir titrem hissediliyor (bu Alman medyasında da eleştiri konusu olmuş), motor gücünü verimli kullanıyor, ancak D’de kullanılırsa 1500-2000 dd aralığında kalıp gaz yemek istemiyor, yani tamamen ekonomi odaklı, vites küçültmede oldukça isteksiz. Beri taraftan S konumuna alınca karakteri tamamen değişip atak bir araç haline geliyor. Genelde D’de giderken ani hızlanma ihtiyacı doğduğunda ya hemen S’ye almak, ya da kulakçıktan manüel vites düşürmek lazım.

Motor şanzıman kombinasyonu tahmin edileceği gibi başarılı tüketim verileri sağlıyor. Focus ile gittiğim tarzda Ankara Antalya arası 5.6L/100km yaktım, bu değer Focus’ta 7,5-8 altına inmezdi, şehir içi de 6.5-6.8 dolaşıyorum, Focus’ta 9 idi. Yani %25-30 daha az yakıyor.

Yol tutus ve konfora gelirsek, tatlı sert, virajda iz takip gayet başarılı, biraz burun üstü dalma ve önden kayma eğiliminde, ama ESP daha pek devreye girmedi, direksiyon tepkileri Focus kadar canlı değilse de (ki bu bana zaman zaman fazla canlı gelmiştir, hatta nörotik demişliğim bile var) yeterince kontrollu ve güvenli. Genel olarak daha sakin ve ağırbaşlı bir kullanma stili telkin ediyor ki, bu ilerleyen yaşımla iyi örtüşen bir tarz oldu. Bu arada arka aks çok kollu, torsiyon değil.

Şimdilik çok keyif alıyorum. Rodajı bitsin, braz zorlayıp izlenimlerimi eklerim.

Birkaç resim de paylaşayım. Çoğunuza aşinadır ama olsun. 

Ekli dosyayı görüntüle 27432

Ekli dosyayı görüntüle 27433

Ekli dosyayı görüntüle 27434

Ekli dosyayı görüntüle 27435

Ekli dosyayı görüntüle 27436
Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın., Comfortline olması çok önemli değil bence.,

Zaten yazınızdan anladığım kadarıyla araçta; ışık-görüş paketi, sürüş-konfor paketi, 8” Composition Media, AppConnect gibi opsiyonlar mevcut., araç Highline’ı pek aratmıyor.. Maşallah diyelim..

 
@cembo 1.5 TSI ACT Evo motorun hem 2 silindir kapatma özelliği vardır., hem de gerekli şartlar sağlandığında motoru komple kapatıp direksiyon, fren gibi sistemleri akü vasıtasıyla besleyerek ekstra ++ yakıt tasarufu sağlayabiliyor..

 

ekstra ++ yakıt tasarufu sağlayabiliyor
Nasıl yaptığını zamanla öğreneceğim katkılarınızla da iyi yaptığı kesin. Ben pek rahat kullanan birisi değilim. Zorlasam bile şehir içi 7.8 üstünü görmedim daha. Bir  :masallah:  da buna.

 ford'daki afedersiniz ama od.nluk bana kamyon hissi uyandırdı  hep
Vallahi buna katılmam pek mümkün değil. Kalite hissi daha düşük olabilir, ama bizim Toroslardaki dağ yollarına çıkınca viraj performansı sınıfındaki hiçbir modelde yok. Artıları eksileri var tüm araçların. Önemli olan beklentileri karşılaması.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt