Rölanti 1000 devir sorunu



@bf417 Yakınım bir servise götürürse haberdar ederim hocam. Bir arkadaş şey dedi. Bunların kliması manuel sistem. Aracın klima panelinde sıcaklık en yükseğe çevriliydi. Klima vs kapalıydı tabi . Kapalı bile olsa en yükseğe ayarlı olsada devir 1000 oluyor dedi. Doğru mı yanlış mı bilemedim. 

Sizce aracın içinde ki yağ vw uyumlu yağ değilse böyle 1000 devirde mi olur? Acaba koyan adam başka araba markasına uyumlu yağ mı koydu? Ben sadece bugün yağ seviyesi ve yağın özelliğinin gidip gitmediğini kontrol ettim, sıkıntı yoktu. Yağın araca uyumlu olup olmadığını bilemiyorum tabi markasını vs sahibi bilmediğinden
Yağ ile ilgili olduğunu düşünmüyorum ama ben olsam içim rahat etmez tam bakım değişim yapardım devam ederse ondan sonra başka yerlere yönelmek lazım 

 
@bf417 Araç bütün kış ayı boyunca bunu yapıyor. Her çalıştırmada ,rejenerasyon işlemi ile ilgili bir durum değil başka dizel araç kullanan arkadaşlarda böyle bir sorun varmı .Araç ısınınca motor devri normal devrine düşüyor mu? Yorum yaparlarsa çok iyi olur.
1.6 tdi aracım var ilk çalıştırmada kış aylarında  1000 devir belki biraz daha üstü çalışıyor yakıt tüketimi 1.2 lerden 2 dk içinde 0.7 lere ısındığında ise 0.4, 0.5 lere düşüyor bu her araç için normal ama uzun süre düşmüyorsa bir sorun var demektir kontrol edilmeli.

 
Yakınımla onun aracıyla bir işimizi hallederken aracının rolantide 1000 devirde olduğunu gördüm. Çok sık kullanmıyorlar bu aracı. Yağını kontrol ettim bir sıkıntı yoktu ama içindeki yağ ne marka model bilmiyorum. Fotoda görüldüğü gibi su sıcaklığı 90 derece, yağ sıcaklığı 80-81 derece idi. Klima kapalı bu arada Frene tam bastığı halde rölanti de 1000 devirde. Benim kendi aracım da rölanti de 700  devirde oluyor. İçindeki yağın marka modelini bilmediğimden şüpheleniyorum ama bilemedim. Geçen mayısta  bakımını başka bir yakınım dışarda bir yerde yaptırdı.

Düzenleme: Araç 1.2 tsi dsg polo

Ekli dosyayı görüntüle 27246
Bujileri kontrol ettirin bakalım arıza bulunmazsa serviste yazılım yenilesinler tdi polosu olan arkadaşın start stopu iptal edilmişti ve devir saati 1000 dv ayarlanmıştı yazılım yenilenmeyle devir düştü

 
Bujileri kontrol ettirin bakalım arıza bulunmazsa serviste yazılım yenilesinler tdi polosu olan arkadaşın start stopu iptal edilmişti ve devir saati 1000 dv ayarlanmıştı yazılım yenilenmeyle devir düştü
Tamam hocam söylerim onlara. 5 yaş 6 bin km de araçtada sorun olması üzüyor, dura dura bozuluyor sanırım parçalar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
kaloriferin sıcak konumuyla alakalı olabilir. motor soğuk calıstırmada kalorifer sıcak konumdayken. aracı ısıtmak için 1k devirde tutar. eğer soğuk konuma alıp gaz verip çekerseniz normale dönecektir bir deneyin. yani soğuk motorun sıcak üflemeye calısmasıyla ilgili. deneyip bir bakın

 
@Yehanoha klima ayarı sıcak konumda ayarlı ama klima veya fan açmadık hiç.

 
Bizim ailede ibiza 1.2 tsi var kaloriferi açınca yapıyor kaloriferi kapatın devir düşüyor motorun iyice ısınması lazım kalorifer açık oldugu zaman rölantinin düşmesi için en az yarım saatlik yol gerekli

 
@thelordof sıcak konumdayken haliyle içeriye sıcak hava gelmesini sağlayan su borularının vanaları da açılıyor. Bu da soğuk motor suyunun daha fazla yol almasına ve geç ısınmasına yol açar. Araba da bunun için rölantide 1k devirde calısır. Bu durum başınıza geldiğinde soğuğa alıp, gaza bas çek yapın tekrar  bakın. Normal bir durumdur

 
Sorun kaloriferden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama arabalarla az-çok haşır-neşir olan herkes bilir ki; motor soğukken kalorifer veya klima açılmaz.!! Motorun ısınması beklenir.,

O an isterse soğuk hava ihtiyacınız olsun., isterse de sıcak hava ihtiyacınız olsun hiç farketmez yapılması gereken bir müddet motorun ısınması beklemek.. Yani bu bilinmesi gereken çok basit bir kural..

 
@forzaGilles kalorifer açıp açmamayı bir kenara bırakın üfleme olmasa bile manuel klimalardaki sıcak soğuk anahtarı, sıcağa dönükken aracın iç ısıtma vanası da açılır. ister üflesin ister üflemesin. o vana açıkken suyun dolanacağı yol daha fazladır ayrıca beyin aracın sıcak konumda oldugunu bildiğinden istendiği zaman direkt sıcak hava verebilmek için suyu daha hızlı ısıtmaya calısır. 

 
@thelordof sıcak konumdayken haliyle içeriye sıcak hava gelmesini sağlayan su borularının vanaları da açılıyor. Bu da soğuk motor suyunun daha fazla yol almasına ve geç ısınmasına yol açar. Araba da bunun için rölantide 1k devirde calısır. Bu durum başınıza geldiğinde soğuğa alıp, gaza bas çek yapın tekrar  bakın. Normal bir durumdur
Benim kendi aracımda böyle bir durum yok. Dijital klimalı araçlarda böyle durum yok mu acaba?

 

Sorun kaloriferden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama arabalarla az-çok haşır-neşir olan herkes bilir ki; motor soğukken kalorifer veya klima açılmaz.!! Motorun ısınması beklenir.,

O an isterse soğuk hava ihtiyacınız olsun., isterse de sıcak hava ihtiyacınız olsun hiç farketmez yapılması gereken bir müddet motorun ısınması beklemek.. Yani bu bilinmesi gereken çok basit bir kural..
Kalorifer veya klimayı hiç açmamıştık. 

Motor soğukken klimayı veya kaloriferi açmak zarar veriyordur sanırım di mi belli başlı sistemlere?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt