1.4 tsi dsg vs 1.6tdi dsg


@rizalion Benim bahsettigim 180kmh üstü hizlar, 0-100 1.0tsi  daha hizlidir, ama 180kmh üstüne ciktigimizda uzun yolda tsi'lar tdi'dan selektör yiyior malesef, yoksa hizlanmada tdi cok hantal, sehir icinde bile yan yoldan girerken d100'e sorun yasiyordum, simdi 1.0 tsi ile fare gibi kaciyorum deyim yerindeyse ama yüksek süratlerde adamlar egzozuyla boguyor bizi, heleki o passatlar kaptirip gidiyor
Bir ay önce izmir otobanda 1.6 tdi ile 211 rakamını gördüm yol düzdü 1.4 tsi o kadar çıkacağını sanmıyorum taş çatlasın 195 de kalır.

 

@bf417 

hocam ben 195  e 1.2 tsi stock haldeyken çıkıyordum, 1.4 tsi fazlasına çıkar bence

 
@bf417  bende 1.0 tsi ile eğimsiz yolda 214 gördüm. Ayrıca aynı motoru kullanan otapark.com dan Sinan Koçun 1.0 tsi testinde 225 km/h hızı gördüğü hızlanmada var. 1.0 motorla daha yüksek hızları gördüğünü idda eden arkadaşlarda var. Tabi ben gözümle görmeden bişey diyemiyorum ama sinan koçun aynı motoru kullanan araçla yaptığı 225 km hızı teste gördük hepimiz. 



 
@rizalion @biycash benim araç 2015 o zaman ben az yapmışım dibine kadar bastım çünkü 211 i geçmedi belki hafif bir yokuş vardı ya da performans kaybı var sonuçta 5 yıllık motor. 

 
@bf417 benim araç 2013 ve dover jant var bir tık daha hafif ama eğim olmadığı sürece 1.4 tsi her türlü daha hızlı olur gibi geliyor bana. Ama yüksek hızlarda hafif bir yokuşta tdi sazı eline alır :)  

 
Değerli yorumlarınız için sağolun arkadaşlar  (y)

 
@rizalion Benim bahsettigim 180kmh üstü hizlar, 0-100 1.0tsi  daha hizlidir, ama 180kmh üstüne ciktigimizda uzun yolda tsi'lar tdi'dan selektör yiyior malesef, yoksa hizlanmada tdi cok hantal, sehir icinde bile yan yoldan girerken d100'e sorun yasiyordum, simdi 1.0 tsi ile fare gibi kaciyorum deyim yerindeyse ama yüksek süratlerde adamlar egzozuyla boguyor bizi, heleki o passatlar kaptirip gidiyor
Otobanda 1.6 TDI 110ps Manuel ile "anlık olarak" 205km hıza çıkmışlığım vardır., zorlasaydım muhtemelen 210-215 görürdü., ama bu kadar yüksek hıza çıkıp., yetmezmiş gibi motoru daha zorlamak motora yazık daha fazlasına gerek görmedim., Anlık olarak 5-10sn. çıktım sonra ayağımı gazdan çektim., 200km üstü yüksek hızlarda uzun süre kullanım için ciğeri olan 2.0 ve üstü motor şart..

Ayrıca bence ülkemiz yollarının durumu düşündüğümüzde (otobanlar dahil) böyle yüksek hızlar ciddi risk., Trafik kurallarına uyan yok..!! İnsanlar otobanda nasıl araç kullanılır bilmiyor., Ülkede emniyet kemeri bile yeni yeni kullanılmaya başlandı.,

Fakat açık konuşursam 1.4 tsi motorların tamamı son süratte 1.6 tdi motoru rahat şekilde geçer gider., 1.4 TSI ACT ve 1.5 TSI ACT Evo motorlar zaten içinden geçer..

Burada insanların farklı farklı son hız yorumlarının kaynağı DSG/Manuel farkından dolayı kaynaklanıyor., Benim bildiğim DSG araçlarda limitör var ve şanzımanın yüksek hızda aşırı zorlanmasını engellemek için limitör devreye giriyor., Manuel viteste böyle bir limitör yok., Allah ne verdiyse devir kesici devreye girene kadar gidebildiği kadar hızlanıyor (en azından ben böyle biliyorum).,

Diğer konu bakımları zamanında yapılmış araç ile bakımları eksik olan araçlarda farklılıklar olabiliyor..

Fabrika verileri;

Dizeller;

1.6 TDI 90ps fabrika verisi son sürat: 185km (makyajlı kasa: 184km) 

1.6 TDI 105ps fabrika verisi son sürat: 192km

1.6 TDI 110ps fabrika verisi son sürat: 195km

1.6 TDI 115ps fabrika verisi son sürat: 198km 

2.0 TDI 150ps fabrika verisi son sürat: 216km

2.0 TDI 184ps GTD fabrika verisi son sürat: 231km

Benzinliler;

1.0 TSI 110ps fabrika verisi son sürat: 196km

1.0 TSI 115ps fabrika verisi son sürat: 198km

1.2 TSI 105ps fabrika verisi son sürat: 192km

1.2 TSI 110ps fabrika verisi son sürat: 195km

1.4 TSI 122ps fabrika verisi son sürat: 203km

1.4 TSI 125ps fabrika verisi son sürat: 204km

1.4 TSI ACT 140ps fabrika verisi son sürat: 212km

1.4 TSI ACT 150ps fabrika verisi son sürat: 216km

1.5 TSI ACT Evo 150ps fabrika verisi son sürat: 216km

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yükesek hizlarda tdi hertürlü tsi'dan daha hizli, hizlanmada tabiki tsi daha iyidir, ben tsi ile 180 kmh ile titrerken arkamdan tdi'dan selektör yemisligim var, basip gitti yanimdan namissiz :) egzozunda boguldum mazotcunun

Serilik-hizlanma-yüksek hiz birbirinden farklidir- ilk ikisinde tsi daha iyidir ama yüksek hizlarda tork canavarinin yanina tsi ile yaklasmayin, 1.0-1.4-1.5 fark etmez

Not: eski 1.4 yeni 1.0 sahibi
Yuksek hizda araba kullanmak/kullanabilmek tabii ki ovunulecek ve tavsiye edilecek bir sey degil AMA 1.4 tsi act ile size terbiyesizlik yapan o mazotcunun icinden gecerdim 😄

 
@yunusaktas91 kac km hizla icinden gececektiniz merak ettim :) adam 220 ile basip gidiyor

VW grubu max hiz tecrübelerim

1.6tdi manuel 225 Stuttgart-München arasi, sürekli yaptigim yoldu, hatun meselesi :)

3.0tdi Superb dsg 270 München-Garmisch, dahada giderdi sanki, 2007 yili kiralik arabaydi, ilk defa kullanmistim, e serisi alternatifi olarak vermislerdi

3.0tdi q7 viyana-istanbul 240, türkiyeye gelirken tam gazzz

1.0tsi canakkale-geliboluya giderken e87 210 (hafif rampa assagi) kamera gps'i 192

911 carrera 4s turbo pdk 303 münchen prof. gps ile ölctüm, kadran 320 (60 bin euroya almistim, arteon parasi)

Tsilardaki sorun 180kmh üstünde cok zorlaniyor, hic güven vermiyor, manuel tdilarda böyle sorun yok, sen tsi ile icerde cehennemi yasarken tdi kaptirdim mi gidiyor, anlatmak istedigim buydu, heleki 1.0-1.4tsi ile limitleri zorlayinca ayagini gazdan cekiyorsun, tdi hizlanmasi tabiki tsi gibi degil ama son süratlerde tdi zorlanmiyor, motor patlayacak hissi vermiyor

Sonucta golf sürat arabasi degil, 2.0 alti ile sürat falan hikaye,kendinizi kandirmayin, 220 kmh ile giderken motor kendini yirtmayacak, benim herdaim garajimda bir golf olur, oda sehir icinde sürmek icin, son sürat degil, hizlanma önemli, aradan fare gibi kacma icin, istanbulda cok ise yariyor

Ayrica ben tdi fani degilim, aslinda nefret ederim dizelden, istanbulda kullandigim icin dsg aldim, dsg son süratlerde bana verimli gelmiyor, arabayi cok hirpaliyor sanki

Aslinda hizlida sürmem yanlis anlasilmasin ama tdi motoru son süratlerde kücümsemeyin, sehir icindeki artisligine cevap veremez ama otobanda bulasmayin lanet olasi mazotculara, birde su dacia dusterlara, hep beni buluyorlar

 
Yükesek hizlarda tdi hertürlü tsi'dan daha hizli, hizlanmada tabiki tsi daha iyidir, ben tsi ile 180 kmh ile titrerken arkamdan tdi'dan selektör yemisligim var, basip gitti yanimdan namissiz :) egzozunda boguldum mazotcunun

Serilik-hizlanma-yüksek hiz birbirinden farklidir- ilk ikisinde tsi daha iyidir ama yüksek hizlarda tork canavarinin yanina tsi ile yaklasmayin, 1.0-1.4-1.5 fark etmez

Not: eski 1.4 yeni 1.0 sahibi
@krym TSI ile 180 km/h' de nasıl titriyorsunuz anlamadım. 

 
@frknyldrm 2-3 litrelik bir arabayla 180kmh cikin birde 1-1.4-1.5 litrelik hacimli golfle 180kmh hiza cikin ne demek istedigimi anlarsiniz

 

@frknyldrm 2-3 litrelik bir arabayla 180kmh cikin birde 1-1.4-1.5 litrelik hacimli golfle 180kmh hiza cikin ne demek istedigimi anlarsiniz
@krym Arada muhakkak fark olacaktır ama 180km/h hız golf için yüksek bir hız değil. Bu süratlerde aracımın da benim de gerildiğimizi hiç hatırlamıyorum.

 

Geri
Üst Alt