Acill yardım akü hakkında


emrdldl

Üye
Katılım
9 Nis 2017
Mesajlar
79
Tepkime puanı
19
Konum
Ankara
İsim
Emre
Merhabalar

akü değişimi kendim yapmayı düşünüyorum. Herhangi bir sıkıntı yaşamamak adına tavsiyelerinizi bekliyorum

 
Araç marka model nedir. Start stoplu mu?

 
Merhabalar

akü değişimi kendim yapmayı düşünüyorum. Herhangi bir sıkıntı yaşamamak adına tavsiyelerinizi bekliyorum
Yaparsınız ama sıkıntılarla karşılaşırsınız., aküyü söktüğünüz an da aracın elektriği kesileceği için yeni aküyü taktığınızda hatalar baş gösterir., bunu engellemek için akücüler eski aküyü sökmeden önce takviye aküsü bağlayıp yeni akü takılana kadar geçen süre de aracın elektriğini kesmiyorlar takviye aküsü sayesinde., 

Ayrıca farkı akü olacağı için yeni akünün kodlaması yapılması gerekir.! Yapılmasza araç aküyü eski akü takılı olduğunu zannedeceği için yeni aküyü verimli şekilde şarj edemez.!

 
Akücüler kodlama yapıyorlarmı?

farklı bir araçtan takviye yaparak aküyü söktüm değiştirdim.

2005 model start stop yok☺️

 
Daha 2 gün önce serviste değiştirdim efb akü cıktı ekonomik seçeneğinde  bir de agm vardı fiyat olarak birisi 850 ye geliyordu indirimle ben efb yi seçtim 565 e geldi zubizu düştü ama şöyle yanında durdum aracın kodlama yaptılar hatta 20 dk falan sürdün teyptir falandır yanılmıyorsam aracım start-stoplu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Daha 2 gün önce serviste değiştirdim efb akü cıktı ekonomik seçeneğinde  bir de agm vardı fiyat olarak birisi 850 ye geliyordu indirimle ben efb yi seçtim 565 e geldi zubizu düştü ama şöyle yanında durdum aracın kodlama yaptılar hatta 20 dk falan sürdün teyptir falandır yanılmıyorsam aracım start-stoplu
kodlamanın teyp ile ne alakası var anlıyamadım.?

 
Defalarca aküm bitti son zamanlarda . Uzun süren kodlama işlerim ve aküyü şarj edemem sebebi ile aküm şarj tutmaz hale geldi. Gittim 500 tl karşılığında mutlu marka 72 amper akü aldım. Eski aküm 68 amper efb fabrikanın taktığı, daha önceleri bilmediğim bir markaydı. Toplamda 580 ₺ eski aküyü verince 80 ₺ geri geldi. Geldim arabanın başına. Zaten akü ölü hiç akım yok. Söktüm eski olanı taktım yeni akümü. Marşa basınca tek seferde aldı. İki tane hata vardı ekranda . Bir tanesi abs diğeri direksiyon. Direksiyon sağa sola tam tur çevirince , abs de tekerlekler tam tur dönünce söndü. Gelelim kodlama işine . Odis ile araca bağlandım nerdeyse tüm kontrol ünitelerinde akım zayıflığı sebebi ile geçici arıza kayıtları vardı. Tamamını sil dedim silindi ve tekrar arıza veren ünite olmadı. Akü kodlama işini o gün unuttum yapmadım. Eğer aynı kapasitede akü alırsanız kodlama işi yok. Sadece kapasitesini ve türünü değiştirnce gerekiyor. 19 gateway ünitesinde adaptasyon kısmında bu değiştirilerek akü tanıtılıyor. 

 
Defalarca aküm bitti son zamanlarda . Uzun süren kodlama işlerim ve aküyü şarj edemem sebebi ile aküm şarj tutmaz hale geldi. Gittim 500 tl karşılığında mutlu marka 72 amper akü aldım. Eski aküm 68 amper efb fabrikanın taktığı, daha önceleri bilmediğim bir markaydı. Toplamda 580 ₺ eski aküyü verince 80 ₺ geri geldi. Geldim arabanın başına. Zaten akü ölü hiç akım yok. Söktüm eski olanı taktım yeni akümü. Marşa basınca tek seferde aldı. İki tane hata vardı ekranda . Bir tanesi abs diğeri direksiyon. Direksiyon sağa sola tam tur çevirince , abs de tekerlekler tam tur dönünce söndü. Gelelim kodlama işine . Odis ile araca bağlandım nerdeyse tüm kontrol ünitelerinde akım zayıflığı sebebi ile geçici arıza kayıtları vardı. Tamamını sil dedim silindi ve tekrar arıza veren ünite olmadı. Akü kodlama işini o gün unuttum yapmadım. Eğer aynı kapasitede akü alırsanız kodlama işi yok. Sadece kapasitesini ve türünü değiştirnce gerekiyor. 19 gateway ünitesinde adaptasyon kısmında bu değiştirilerek akü tanıtılıyor. 
Aracınız benzinli ise eski akü 68 değil., 58 veya 59 amperdir., 68 amper aküler AGM tip olarak dizel araçlarda çıkıyor., Mutlu 72 amperlik akü kodlama yapılmadığı için sistem eski akü takılı zannetiği için yeni aküyü verimli şekilde şarj edemiyor., Mutlu aküler de kodlama için üzerinde kod yazdığına rastlamadım ama mutlaka bir şekilde kodlama yapılıyordur..

 
@forzaGilles Aküm 68 amperdi . Daha önce 2015 golf tsi da 68 di 2017 tiguan tsi da da 68 di. Hepsi tsi hepsi efb hepsi 68. Akü kodlaması nedir biraz anlatın hocam bilelim . Ben bildiklerimi yazdım. Araçların alternatör akımılarında değişiklik yapacak donanım yok diye biliyorum. Kodlama dediğiniz ise akünün markası seri numarası ve kapasitesi. Başka bişey yok.

 
2013 model 1.4 TSİ 122 lik aracımın aküsü hala çalışır vaziyette

6086abcb4fff6551c2d6ca8016914769.jpg





Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@forzaGilles bilemiyorum . Kodlama gatewaye akünün değerlerini tanıtmak için yapılıyor.Ayrıca araç dizel agm olacak diye bir şart yok efb de çıkıyor  serviste  iki tane seçenek agm ya da efb bütçene göre seçiyorsun

 
@forzaGilles bilemiyorum . Kodlama gatewaye akünün değerlerini tanıtmak için yapılıyor.Ayrıca araç dizel agm olacak diye bir şart yok efb de çıkıyor  serviste  iki tane seçenek agm ya da efb bütçene göre seçiyorsun
Evet 2 seçenek olduğu doğrudur fakat bu seçenekler agm ve efb olarak değildir., "Orjinal Akü" ve "Ekonomik Seri Orjinal Akü" olarak olan 2 seçenektir..Yeni takılan akünün üzerinde Economy Batterie gibi bir ifade varsa o akünün hakkı zaten o rakam değil/olmamalı., Şayet tam tersi akü eko seri değil ise çok iyi fiyat..

 

Yazıyormu bilemiyorum ekonomik seçeneği diye zaten belirtmiştim yukarıda ben de onu seçtim dedim zaten.gayet iyi valla herşeyi değişti ışık kalitesinden tut ilk çalıştırmadan tut Kapıların şık diye açılma sesine  varana kadar herşey.zaten 565 altında başka akümü varmış  piyasada start stop destekli en azından servis ürünü firmanın garantisi ve değerlerinde 

 

Geri
Üst Alt