1.0 TSi yazılım


@mbonat benim ya da diğer arkadaşların motor dayanıksız gibi bir iddiası olmadı.

vw mühendisleri de bu motordan daha fazla güç almayı biliyor ama bu motorun emisyonları düşük olmalı ömrü uzun olmalı ve 65 yaşındaki amca da 18 yaşındaki adam da kullanacak bu motoru. bu kriterleri sağlayan en optimum güçte üretiliyor bu motorlar ama kastetmek istediğim şu ki bu motorların sınırı misal 1.4 tsi ye göre daha düşük ve bu motorlar daha düşük hacim olduğu için bu güçleri alırken sınırlarına mesela 1.4 tsiye göre daha çok yaklaşılıyor ve yazılımla bu sınıra biraz daha yaklaşılacak. ha dersiniz ben bu arabayı uzun süre kullanmıycam ya da bakımını 15k değil de 7500 de bir yapıcam derseniz aşınma daha az olur yine orjinale yakın olur aşınması. rsa zaten vag grubu ve bmw grubunda kendini kanıtlamış bir firma asla kalitesiz değil. yani işin özü yazılımla bu motora daha sık bakım yapıp biraz daha dikkat ederek yine sorunsuz kullanırsınız iyi bir yazılımla.
İlk kısma kesinlikle katılıyorum . Benim sorum şu bu motorların sınırlarının düşük olduğuna nerden karar verdiniz . Evet düşük hacimden bg almak daha zor hacim belli sonuçta ama arkadaş şunu sormamış ki 1.4 den 50 bg almak mı 1.0 dan 50 bg almak mı yazılım yaptırsam demiş . Son kısmınıda katılıyorum . 

 

@mbonat Afferin o kenar mahalle ustalarina ozaman, VW'nin 2018 Arge bütcesi nekadar? 15,8 milyar dolar.

Böyle seviyesiz konularin uzatilmasi tarftari degilim, ülkemin egitim seviyesini gördükce üzülüyorum, basit fizik kanunlarini bile bilmiyoruz, onu gectim PISA arastirmasina göre ülkenin %60'i okudugunu anlamiyor.

Arge-Bütcesi Kaynak: Handelsblatt: Link: https://www.handelsblatt.com/unternehmen/management/forschung-und-entwicklung-vw-ist-bei-forschungsausgaben-im-weltweiten-spitzentrio/23250818.html?ticket=ST-723575-xSGpwLkbI1CtTfdCJ45X-ap5

Ekran görüntüsünü ekledim

Ekran Resmi 2020-01-10 21.44.28.png

 
@mbonat

Arkadaş yazılım yaptırsam mı yaptırmasam mı demiş ben ve diğer hocalarım da kendi fikrimizce artısını eksisini belirtmişiz. Bunlar belirtirken açıklamak için tabiki de bu şekilde 1.0 1.4 örneği vererek anlatılabilir bu.

1.0 TSi'a yazılım yapıldığında normal olarak 1.4'e göre daha çok sıkıştırılmış olur bunda tartışılacak taraf olduğunu düşünmüyorum.

 
Üstte de söylediğim gibi o kadar milyar dolarlık arge çalışması var ortada.

Madem aynı sıkıştırma oluyor hiçbir zararı olmuyor o halde Çorum'da yapılan 1.2 TSi 0-100 5 sn varken Golf R'a da gerek yok.

 
İlk kısma kesinlikle katılıyorum . Benim sorum şu bu motorların sınırlarının düşük olduğuna nerden karar verdiniz . Evet düşük hacimden bg almak daha zor hacim belli sonuçta ama arkadaş şunu sormamış ki 1.4 den 50 bg almak mı 1.0 dan 50 bg almak mı yazılım yaptırsam demiş . Son kısmınıda katılıyorum . 
benim orda dikkat çekmeye çalıştığım konu 1.4 mü 1.0 mı daha iyi değil. 1.0 daha küçük hacim daha fazla sıkıştırma yapılarak üretilmiş bir motor ve sınırı daha az. nerden mi anlıyorum sınırının düşük olduğunu 2.0 tsi dan mı 300 bg daha sorunsuz alırsınız 1.0 tsi dan mı? ne kadar zor alındığı önemli değil burdaki kriterim ne kadar sorunsuz olacağı. ya da soruyu değiştireyim 1.0 tsi mı 300 bg de daha fazla sorun çıkarır 2.0 tsi mı? yani motorun sınırını da düşünmek lazım demek istediğim bu. ben şunu demiyorum "1.0 da yazılım yaparsanız motoru kucaklarsınız patlar" değil yani demek istediğim motorun sınırına daha çok yaklaşılacağı için misal diğer motorlara göre ileri vadede riski daha çok olur.

 
@mbonat Afferin o kenar mahalle ustalarina ozaman, VW'nin 2018 Arge bütcesi nekadar? 15,8 milyar dolar.

Böyle seviyesiz konularin uzatilmasi tarftari degilim, ülkemin egitim seviyesini gördükce üzülüyorum, basit fizik kanunlarini bile bilmiyoruz, onu gectim PISA arastirmasina göre ülkenin %60'i okudugunu anlamiyor.

Arge-Bütcesi Kaynak: Handelsblatt: Link: https://www.handelsblatt.com/unternehmen/management/forschung-und-entwicklung-vw-ist-bei-forschungsausgaben-im-weltweiten-spitzentrio/23250818.html?ticket=ST-723575-xSGpwLkbI1CtTfdCJ45X-ap5

Ekran görüntüsünü ekledim

Ekli dosyayı görüntüle 26775
Anlamak mı istemiyorsunuz yoksa okuduğunuzu mu anlayamıyorsunuz ? Ben yukarda da belirtmişim sizde belirtmişsiniz evet yazılım sonrasında motor ömrü azalır .  Buna kimse bir şey söylemiyor .  @Unclaimed hocam orda açıklamış argenin neden yapıldığını .  Sizde biliyorsunuz ki bir motor üretilirken birden fazla amaca hizmet etmek için üretilir.  Tek amaç motordan fazla beygir almak değildir. Sadece performansa yönelik argo yapıldığında düşük hacimden ne kadar beygir alınabilceğinin örnekleri formula 1 motorlarını inceleyerek görebilirsiniz . Vw mühendisleri için emisyon önemli yazılım yaptıran biri için önemli mi değil ? vw mühendisleri için bir motorun her ülkede düzgün çalışması önemli yazılım yaptıran çoğu kişi için önemli mi değil . Kaldı ki üstede belirttim ha motor 150 bin gitmiş ha 200 bin gitmiş bu motorlar zaten üretilirken çok daha fazla km test ediliyor .  Evet vw mühendisleride bu motordan çok güç almak ister.  Ama neden alsınlar zaten performansa yönelik motorları var . Emisyon , yakıt , vergi , maliyet birçok nedeni var.

 
@mbonat

Arkadaş yazılım yaptırsam mı yaptırmasam mı demiş ben ve diğer hocalarım da kendi fikrimizce artısını eksisini belirtmişiz. Bunlar belirtirken açıklamak için tabiki de bu şekilde 1.0 1.4 örneği vererek anlatılabilir bu.

1.0 TSi'a yazılım yapıldığında normal olarak 1.4'e göre daha çok sıkıştırılmış olur bunda tartışılacak taraf olduğunu düşünmüyorum.
Hocam ben onda değilim . Diyorum ki size 1.0 ın 1.4 e göre dayanıksız olduğunu nerden çıkartınız . Elinizde bir veri var mı yok . Motor küçük hacimli diye dayanıksız olmaz . 

 
Üstte de söylediğim gibi o kadar milyar dolarlık arge çalışması var ortada.

Madem aynı sıkıştırma oluyor hiçbir zararı olmuyor o halde Çorum'da yapılan 1.2 TSi 0-100 5 sn varken Golf R'a da gerek yok.
Sadece sıkıştırma ile güç alınmaz . Golf r ile ne alakası var ya :))) Golf r ın amacı düz yolda roll koşturmak mı ?

 
benim orda dikkat çekmeye çalıştığım konu 1.4 mü 1.0 mı daha iyi değil. 1.0 daha küçük hacim daha fazla sıkıştırma yapılarak üretilmiş bir motor ve sınırı daha az. nerden mi anlıyorum sınırının düşük olduğunu 2.0 tsi dan mı 300 bg daha sorunsuz alırsınız 1.0 tsi dan mı? ne kadar zor alındığı önemli değil burdaki kriterim ne kadar sorunsuz olacağı. ya da soruyu değiştireyim 1.0 tsi mı 300 bg de daha fazla sorun çıkarır 2.0 tsi mı? yani motorun sınırını da düşünmek lazım demek istediğim bu. ben şunu demiyorum "1.0 da yazılım yaparsanız motoru kucaklarsınız patlar" değil yani demek istediğim motorun sınırına daha çok yaklaşılacağı için misal diğer motorlara göre ileri vadede riski daha çok olur.
Hocam ben onu anlıyorum ama diyorum ki size motorun küçük hacimli olması onun dayanıksız olduğunu göstermez. Motorun iç parçaları 2.0 göre çok daha dayanıklı yapılmıştır 1.0 motor daha dayanıklı olur . Elimizde buna yönelik bir veri yok ve 1.0 motora dayanıksız demek doğru değil .  

 
Hocam ben onda değilim . Diyorum ki size 1.0 ın 1.4 e göre dayanıksız olduğunu nerden çıkartınız . Elinizde bir veri var mı yok . Motor küçük hacimli diye dayanıksız olmaz . 
Hocam ben zaten 1.0 Motor, 1.4'e göre dayanıksız demedim ki. Söylediğim şey farklı.

Bunu söylemek için elimizde bir veri olmasına veya fazla detaylı düşünmemize gerek yok.

Motorun biri 999 cc ve 3 Silindir, bu motordan 115 PS elde edilmiş.

Diğer motor 1395 cc ve 4 silindir bu motordan da 125 PS elde edilmiş.

Açık ve net ortada sizce hangi motor daha fazla sıkıştırılmış veya başka bir deyişle sınırına daha yakın ?

Bunu söylerken anlatmak istediğim o bundan daha dayanıksız konusu değil. İki motor da son derece dayanıklı ve başarılı motorlar.

Fakat 1.4 bir araca yazılım yaptığınız vakit motorun ömrünün kısalması durumu veya olası bir arıza durumu 1.0'a kıyasla daha düşük olacaktır. Bunu söylemek için başta da belirttiğim gibi herhangi bir veriye vb. ihtiyaç yoktur.

Yoksa yazılıma veya motora söylediğim bir şey yok.

Bahsettiğiniz firmayı da çok eskide beri bilirim işlerinde çok iyi kendini kanıtlamış firmalardan biridir.

 
Sadece sıkıştırma ile güç alınmaz . Golf r ile ne alakası var ya :))) Golf r ın amacı düz yolda roll koşturmak mı ?
Tabiki de sadece sıkıştırma ile güç alınamaz turbo değişimi ve çok daha detaylı uygulamalar sonucunda böyle performanslar elde edilebiliyor. Konu düz yolda roll veya başka bir sürüş şekli değil. Aynı şaseye sahip 2 aracın 0-100 hızlanması aynı sonuçta. Yani bir aracın sıfırı neredeyse 500-600 bin lira olmuş, üzerinde bir sürü ar-ge var diğerinde de yazılım turbo ve çeşitli parçalar ile aynı güç elde edilmiş.

Bir motor 2.0 diğeri 1.2 sizce ikisinin de dayanımı aynı mı olur ?

 
Hocam ben zaten 1.0 Motor, 1.4'e göre dayanıksız demedim ki. Söylediğim şey farklı.

Bunu söylemek için elimizde bir veri olmasına veya fazla detaylı düşünmemize gerek yok.

Motorun biri 999 cc ve 3 Silindir, bu motordan 115 PS elde edilmiş.

Diğer motor 1395 cc ve 4 silindir bu motordan da 125 PS elde edilmiş.

Açık ve net ortada sizce hangi motor daha fazla sıkıştırılmış veya başka bir deyişle sınırına daha yakın ?

Bunu söylerken anlatmak istediğim o bundan daha dayanıksız konusu değil. İki motor da son derece dayanıklı ve başarılı motorlar.

Fakat 1.4 bir araca yazılım yaptığınız vakit motorun ömrünün kısalması durumu veya olası bir arıza durumu 1.0'a kıyasla daha düşük olacaktır. Bunu söylemek için başta da belirttiğim gibi herhangi bir veriye vb. ihtiyaç yoktur.

Yoksa yazılıma veya motora söylediğim bir şey yok.

Bahsettiğiniz firmayı da çok eskide beri bilirim işlerinde çok iyi kendini kanıtlamış firmalardan biridir.
Motorun biri 999 cc ve 3 Silindir, bu motordan 115 PS elde edilmiş.

Diğer motor 1395 cc ve 4 silindir bu motordan da 125 PS elde edilmiş.

Açık ve net ortada sizce hangi motor daha fazla sıkıştırılmış veya başka bir deyişle sınırına daha yakın ?

Hocam şunu diyorum size bir motorun sınırını belirten şey nedir ? Bir motorun bg/hacim oranın fazla olması o motorun dayanıksız olduğunu mu gösterir ? Yoksa o motorun sınıra yakın olması üretildiği parçaların ömürleri ile mi ilgilidir ? Kullanılan malzemeye binen yüke bir çok şeye bağlı . Biz bile basit bir şey tasarımında ansys üzerinden farklı testlere sokuyoruz . 

Fakat 1.4 bir araca yazılım yaptığınız vakit motorun ömrünün kısalması durumu veya olası bir arıza durumu 1.0'a kıyasla daha düşük olacaktır. Bunu söylemek için başta da belirttiğim gibi herhangi bir veriye vb. ihtiyaç yoktur.

Gelelim bu kısma veriye gerek yokta neye ihtiyaç vardır . O kadar mühendis çalışmasın o zaman .  O kadar çoklu testlere sokulmasın motorlar , simülasyonlar yapılmasın bir malzemenin yada makinanın dayanımını ömrünü verisiz bir şekilde azdır çoktur demek APTALLIKTAN başka bir şey değildir . Bunu bende desem sizde deseniz bu böyledir . 

 
Hocam ben onu anlıyorum ama diyorum ki size motorun küçük hacimli olması onun dayanıksız olduğunu göstermez. Motorun iç parçaları 2.0 göre çok daha dayanıklı yapılmıştır 1.0 motor daha dayanıklı olur . Elimizde buna yönelik bir veri yok ve 1.0 motora dayanıksız demek doğru değil .  
ben dayanıksız demiyorum beni yanlış anlıyorsunuz üstteki mesajda da olduğu gibi açıklamış zaten kasttetiğim şeyi. elbette ki ona göre dayanıklı yapıyorlar parçayı ama bu motorda daha fazla sıkıştırma var bu da demekki sınırına daha yakın bunu demek istiyorum dayanıksız değil kesinlikle.

 

Tabiki de sadece sıkıştırma ile güç alınamaz turbo değişimi ve çok daha detaylı uygulamalar sonucunda böyle performanslar elde edilebiliyor. Konu düz yolda roll veya başka bir sürüş şekli değil. Aynı şaseye sahip 2 aracın 0-100 hızlanması aynı sonuçta. Yani bir aracın sıfırı neredeyse 500-600 bin lira olmuş, üzerinde bir sürü ar-ge var diğerinde de yazılım turbo ve çeşitli parçalar ile aynı güç elde edilmiş.

Bir motor 2.0 diğeri 1.2 sizce ikisinin de dayanımı aynı mı olur ?
Hala aynı yerdesiniz hocam . Diyorum ki size HACİM ile dayanım doğru orantılı şeyler değildir ters orantılı şeylerde değildir.  Golf r gittiği kadar yol tutanda bir araç sunduğu beygiri pompa benzini ilede verebilen bir araç . Kaldı ki o iki aracın 0-100 aynı olması İMKANSIZ önden çeker 300 beygir araç normal asfaltta sarmadan yürüyebiliyor muymuş ?

 

Geri
Üst Alt